در اصفهان نقاط مشترک بسیاری برای گسترش روابط وجود دارد

حوزه ی صنعت سبز فرصت همکاری اصفهان و اتریش

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۵:۴۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۱۱۴۶
حوزه ی صنعت سبز فرصت همکاری اصفهان و اتریش
معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش در دیدار با استاندار اصفهان گفت: مشکلات مربوط به برجام حاد نیست و فعالیت ها در حال انجام است.

به گزارش برنا از اصفهان،باربارا گروبر اظهارداشت: در حال حاضر اولین پروژه ها اجرایی و چارچوب مالی تدوین شده است و در حال تامین مالی است و مشکلات مربوط به برجام حاد نیست و فعالیت ها در حال انجام است.

وی اظهارداشت: افتخار می کنم که در شهر زیبای اصفهان که واژه ای دیگر برای وصف آن پیدا نمی کنم حضور دارم.زیبایی غیر قابل وصف اصفهان و فرهنگ و تاریخ غنی این شهر هر بازدید کننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد .

معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش با بیان اینکه در اصفهان نقاط مشترک بسیاری برای گسترش روابط وجود دارد، خاطرنشان کرد: اصفهان از یک طرف صنعتی و از طرف دیگر میراثی و تاریخی است که می تواند نقطه ی مشترکی برای این همکاری ها باشد.

باربارا گروبر به ویژگی های کشور اتریش در رابطه با توسعه ی گردشگری اشاره کرد و اظهارداشت: اتریش دارای سابقه ی غنی است و گردشگری سنتی را مدیریت می کند و طی سال های گذشته رشد و توسعه ی گردشگری را در اتریش شاهد بودیم و در سال گذشته ۳۹.۲ میلیون گردشگر و ۱۳۵.۲ میلیون نفر شب اقامت آمار ورود گردشگران به این کشور است در حالی که اتریش تنها ۸ میلیون جمعیت دارد.

معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش افزود: با توجه به موقعیت این کشور، تنوع گردشگری و عرضه ی تنوع در گردشگری بسیار زیاد است چون گردشگری شهری در شهرهایی مانند وین و سالزبورگ و از نظر فرهنگی و تاریخی حرف های زیادی برای گفتن دارند و درکنار گردشگری تاریخی و طبیعی گردشگری زمستانی و ورزش های زمستانی تنوع گردشگری را در اتریش بالا برده است.

وی به تفاهم نامه ی استانداران اصفهان و سالزبورگ اشاره کرد و گفت: دولت اتریش از گسترش همکاری های دو طرف استقبال می کند.

باربارا گروبر با بیان اینکه دو کشور ایران و اتریش نقشه ی راهی را برای افزایش همکاری ها تنظیم کرده اند، گفت: حوزه های محدودی برای همکاری ها انتخاب شده است که بر روی آن ها متمرکز شویم که فرصت های زیادی را برای توسعه ی همکاری های دوجانبه فراهم می کند.

وی افزود: گردشگری یکی از ستون های اصلی این همکاری ها خواهد بود و در حوزه ی صنعت، فناوری و بویژه فناوری سبز همکاری های بیشتری صورت خواهد گرفت.

گروبر با بیان اینکه در حوزه ی صنعت سبز فرصت بسیار خوبی برای همکاری با استان اصفهان وجود دارد، گفت: آب، فاضلاب و فناوری آب و محیط زیست می تواند به توسعه ی روابط بسیار کمک کند.

وی به شرایط برجام و روابط دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دو محور از همه ی چیز مهمتر است اینکه در شهر وین برجام منعقد شد و روابط مجددا برقرار شد و دیگری اینکه روابط بین اتریش و ایران هیچگاه و حتی در زمان تحریم ها دچار وقفه نشد.

معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش با بیان اینکه در حال حاضر اولین پروژه ها اجرایی و چارچوب مالی تدوین شده است و در حال تامین مالی است، گفت: مشکلات مربوط به برجام حاد نیست و فعالیت ها در حال انجام است و حجم مبادلات بانکی ایران و اتریش در سال ۲۰۱۵، ۲۶۰میلیون یورو بوده است و در سال ۲۰۱۶ به ۳۰۰ میلیون رسیده است.

گفتنی است سازمان توسعه ی تجارت مسئولیت اصلی را در توسعه ی صادرات خدمات و کالاها بر عهده داد و از آنجایی که گردشگری یکی از مصادیق صدور این خدمت است در سفر معاون وزیر علوم فناوری و اقتصاد اتریش از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد گردید که ایشان حتما از استان اصفهان به عنوان یک استان فرهنگی و تاریخی و دیدنی بازدید کنند و همکاری های خوبی با این استان داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز