بیمارستان میلاد جایگزین بیمارستان شریعتی

۶۵درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۷:۴۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۱۸۴۷
۶۵درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی
رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور گفت:در استان اصفهان ۳.۲ میلیون نفر یعنی ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

به گزارش برنا از اصفهان،با حضور استاندار اصفهان و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، آخرین وضعیت احداث بیمارستان میلاد، هتل هما و بیمه های درمانی کارگران بررسی شد

 در این جلسه که با حضور دکتر رسول زرگرپور و دکتر نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی از نمایندگان تشکل های کارگری استان تشکیل شد، در خصوص آخرین وضعیت احداث بیمارستان میلاد، هتل هما و بیمه های درمانی کارگران بحث و تبادل نظر گردید.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار بر همکاری و همدلی مدیران استان با سازمان تامین اجتماعی برای پیشبرد هرچه سریعتر برنامه ها تاکید کرد.

رسول زرگر پور افزود: استان اصفهان با حدود ۹ هزار واحد صنعتی یکی از استان هایی است که تامین اجتماعی در آن پررنگ و مشهود می باشد.

وی با تاکید بر همکاری و همدلی مدیران استان با سازمان تامین اجتماعی برای پیشبرد هرچه سریعتر برنامه ها و فعالیت های این سازمان گفت: مدیریت ارشد استان از تمام پتانسیل خود برای وفاق، همدلی و وحدت رویه بهره خواهد گرفت.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان مبنی بر تهاتر و صدور مجوز برای احداث هتل هما و بیمارستان میلاد گفت: خوشبختانه هم اکنون شاهد حمایت های شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در استان اصفهان هستیم به گونه ای که بسیاری از پرونده های مورد اختلافی دستگاه های اجرایی در دولت تدبیر و امید به توافق همکاری انجامید.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور در این جلسه اظهارداشت: بیش از نیمی از جمعیت کشور و حدود ۵.۲ میلیون نفر مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و در استان اصفهان ۳.۲ میلیون نفر یعنی ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

دکتر سید تقی نوربخش با بیان اینکه ماهانه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان مصارف این سازمان است، گفت: در برخی از مواقع مانند اسفندماه بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در یک ماه مصارف این سازمان می باشد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه این سازمان ماهانه حدود ۳ هزار و چهارصد میلیارد تومان مستمری برابر عدد یارانه ها مستمری پرداخت می کند، گفت: در این سازمان ماهانه حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه ی درمان پرداخت می شود.

وی به بخش درمان اشاره کرد و افزود: بیمارستان شریعتی، بیمارستانی قدیمی است و از یک سال قبل اقدامات جدی برای احداث بیمارستان میلاد بعنوان بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعتی صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به سازه ی بیمارستان شریعتی و قدمت این بیمارستان، احداث بیمارستان جایگزین یکی از مطالبات۲۰ ساله ی مردم اصفهان بود.

نوربخش با بیان اینکه زمین این بیمارستان خریداری شد و مجوزات لازم در حال پیگیری است، گفت: اقدامات لازم صورت گرفت و تامین مالی این بیمارستان در بودجه ی سال ۹۶ مصوب خواهد شد و سپس عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

دکتر نوربخش خاطر نشان کرد: این امر اقدام بسیار موثری در جهت رفع بخشی از مشکلات درمانی استان اصفهان است.

وی با اشاره به ساخت هتل هما افزود: سال های قبل زمینی تحویل مجموعه هما شده بود و این مجموعه به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد و باید پیگیری هایی در این زمینه صورت می گرفت و با توجه به ظرفیت های ذاتی و تاریخی که شهر اصفهان دارد ساخت هتل در دستور کار قرار گرفت که می تواند درآمد ملی به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور ، گردشگری و صنعت توریسم را بحث جدی خواند و افزود: پس از توفیق دولت در برجام توسعه ی خوبی در این بخش صورت گرفت و به نسبت سه سال قبل میزان ورود گردشگران ۷ برابر گسترش یافت.

وی تصریح کرد: با مساعدت های جدی استاندار اصفهان، اقدامات حقوقی در واگذاری زمین انجام شد ، صورت جلسه به امضا رسید.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور در پایان از حمایت های استاندار اصفهان در جهت توسعه ی بخش درمانی و سلامت و هم توسعه ی گردشگری در استان تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز