جشنواره پوستر و عکس " نفسهای شهر "

حضور هنرمندان اصفهان در دومین جشنواره پوستر و عکس استان تهران

۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۱۶:۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۱۳۴۰۵
حضور هنرمندان اصفهان در دومین جشنواره پوستر و عکس استان تهران
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور هنرمندان اصفهان در دومین جشنواره پوستر و عکس استان تهران با عنوان نفس های شهر فعالانه مشارکت نمایند.

به گزارش برنا از اصفهان مهندس حمید ظهرابی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به نیاز روز افزون به تبادل نظر و گسترش اندیشه های نو و فرهنگ سازی عمومی در این زمینه ؛ استان تهران اقدام به برگزاری دومین جشنواره پوستر و عکس " نفسهای شهر " به مناسبت گرامیداشت هوای پاک اقدام نموده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ایفای نقش هنرمندان در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی پیرامون موضوع جشنواره، ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان با سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تعامل و هم افزایی آنان ، ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به اهمیت موضوع جشنواره برگزار می شود گفت:معرفی عکاسان و طراحان گرافیک برگزیده، تلاش در جهت افزایش و ارتقای سطح کیفی و خلاقیت رسانه های بصری با موضوع جشنواره و ارائه راهکارهای رفع معضل آلودگی هوا در کلان شهرها از دیگر اهداف  اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در برگزاری این جشنواره است.

وی آسیب شناسی موضوع آلودگی هوای کلان شهر ها، بازنمایی اثرات مخرب آلودگی هوا بر محیط زیست، بازنمایی اثرات مخرب آلودگی هوا بر نشاط اجتماعی، اثرات سوء وبیماری های مربوط با آلودگی هوا، سبک زندگی و اخلاق محیط زیستی،   ارائه تصویر ایده آل شهری با هوای پاک و نقش روش های آسان پرداخت الکترونیک در کاهش آلودگی هوا را از جمله محورهای این جشنواره عنوان کرد.

مهندس ظهرابی تاکید کرد: با توجه به این که استان اصفهان از سال ۹۲ تا کنون در بهبود وضعیت کیفی هوا در کشور پیشتاز بوده است هنرمندان اصفهانی می توانند آثار خود را درباره موضوع هوای پاک به این جشنواره ارائه کنند.

شایان ذکر است متقاضیان شرکت در این جشنواره پوستر و عکس نفسهای شهر ، می توانند در سایت asanpardakht.ir/nafa  ثبت نام نمایند. شرکت در جشنواره برای عموم هنرمندان در گروه های سنی مختلف و کلیه عکاسان اعم از حرفه ای و آماتور آزاد است ومهلت ارسال آثار تا ۳۰ بهمن سال جاری می باشد.

مراسم اختتامیه جشنواره پوستر و عکس " نفسهای شهر "   ۱۶   اسفند ۹۵ در تهران برگزار می شود.

 

نظر شما