رئیس انجمن فولاد ایران:

بانک ها صنعت را زمین می زنند

۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۰۷:۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۱۷۹۴۵
بانک ها صنعت را زمین می زنند
رییس انجمن فولاد ایران گفت:مسائل و مشکلات ما در 2 سطح داخلی تشکل‌ها و دیگری در سطح مسائل ملی است که همه انجمن‌ها با آن درگیر هستند.

به گزارش برنا از اصفهان، محمود اسلامیان در نخستین گردهمایی تشکل‌های ملی وابسته به اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اشکال این است که برای حل مسائل و مشکلات ما روی یک موضوع متمرکز نمی‌شویم و مشکلاتمان را اولویت‌بندی نمی‌کنیم.

وی بابیان اینکه بازی باخت-باخت بین صنعت کشور و بانک‌ها به راه افتاده است، گفت: در این مسیر معلوم نیست چه روزی به نقطه‌ای می‌رسیم که دیگرکسی نمی‌تواند مشکلات آن را حل کند.

اسلامیان بیان داشت: در جلسات مختلف که با مسئولین و مقامات کشوری داریم ده‌ها موضوع و مسئله را مطرح می‌کنیم و همین مسئله باعث فرصت برای مسئولان می‌شود تا به یک یا 2 موضوع ساده‌تر بپردازند و مسائل مهم‌تر تشکل‌ها را حل نکنند.

رئیس انجمن فولاد ایران بابیان اینکه موضوع بانک‌ها برای صنعت و بخش‌های تجاری ما یک اولویت است، گفت: این را همه می‌دانیم، ولی خیلی راحت از کنار آن عبور می‌کنیم.

اسلامیان بیان داشت: اگر موضوع بانک‌ها یا موضوع خصوصی‌سازی برای ما مورد اهمیت است باید یک مطالعه دقیق در رابطه با آن انجام دهیم و درخواست‌ها و مطالباتمان را در این بخش‌بر اساس مستندات علمی به مسئولین ارجاع داده و از آن‌ها مطالبه کنیم.

وی بابیان اینکه بازی باخت-باخت بین صنعت کشور و بانک‌ها راه افتاده است، خاطرنشان کرد: این بازی قرار است چه مسیری را طی کند و در چه مسیری قرار دارد و چه روزی به نقطه‌ای می‌رسد که دیگرکسی نمی‌تواند آن را حل کند.

وی گفت: سئوال من این است که ما چه تصویر دقیقی از این موضوع ارائه کرده‌ایم و ما کی باید این مطالبه را مطرح کنیم تا این وضعیت اصلاح شود.

وی بابیان اینکه با این مسیری که بانک‌ها طی می‌کنند هم خود و هم صنعت را به زمین می‌زنند، گفت: وظیفه ما در ارتباط با چنین مشکلاتی این است که با اولویت‌بندی و تحلیل علمی دقیق در پی حل مشکلات توسط مسئولان باشیم و تا فکر مسئولان را در این رابطه تغییر ندهیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

اسلامیان افزود: حدود 2 دهه است که در مورد خصوصی‌سازی حرف می‌زنیم ولی چه اتفاقی در این رابطه افتاده است؟ ما چند تصمیم مستند با اعداد و ارقام روی میز مسئولین گذاشته‌ایم.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصهفان گفت: حتی اگر برای تحلیل علمی در این مسیرها از مشاوران بین‌المللی هم کمک بگیریم خوب است، چراکه وقتی یک گزارش علمی مستند و دقیق ارائه شود می‌توان موضوعات را پیگیری کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز