به همت بنیاد دست های مهربان صورت گرفت

ساخت مدرسه اوتیسم اصفهان

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۰۹:۲۵:۳۰
کد خبر: ۵۲۱۸۱۵
ساخت مدرسه اوتیسم اصفهان
رئیس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مدرسه اوتیسم اصفهان را در کمتر از یک سال به بهره برداری خواهیم رساند.

به گزارش برنا از اصفهان،شهرام فرجی با اشاره به اینکه جامعه هدف بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان ایتام، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و همه نیازمندان جامعه است، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که این بنیاد ساخت و ساز مراکز آموزشی و درمانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد:این مدرسه به مساحت یک هزار و 700 متر در ناحیه سه آموزش‌وپرورش اصفهان، واقع در شهرک ولیعصر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری دست های مهربان خاطرنشان کرد:زمین ساخت این مدرسه توسط آموزش‌وپرورش استان اصفهان برای پیشبرد ساخت مدرسه اوتیسم در اختیار بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان قرار گرفته است که اعتبار برآورد شده برای این مدرسه سه میلیارد تومان است.

فرجی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور دو هزار و 700 نفر در 10 شعبه از بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شاغل هستند،  تصریح کرد:این بنیاد در حال حاضر 15 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.این بنیاد ساخت و ساز مراکز آموزشی و درمانی را  در دستور کار خود قرار داده است

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در آئین کلنگ زنی مدرسه اوتیسم در شهر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد عدالت آموزشی در سطح کشور در سال‌های اخیر مورد توجه بوده است، اظهار داشت: از این رو تمام تلاش ما برای ایجاد شرایط نسبی یکسان و بستری مناسب برای همه دانش‌آموزان عادی و دانش آموزان با نیازهای خاص است.

محمد حسن قائدی‌ها افزود: آموزش وپرورش در طول تاریخ نتوانسته عدالت آموزشی را برای دانش‌آموزان با نیازهای خاص فراهم کند و بر این اساس باید از افرادی که ایثارگرانه این بستر را فراهم می کنند تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه بدون کمک و همراهی خیران توان تامین و برطرف کردن نیازهای دانش آموزان را ندارد، اضافه کرد: همه باید به این باور برسیم که در تربیت فرزندان کشورمان نقش افرینی کنیم و در این راستا در حد توان از هیچ همکاری و مساعدتی دریغ نکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تلقین مثبت به دانش آموزان می‌تواند آنها را به بالاترین درجات علمی برساند، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که سلامت روحی کودکان اوتیسمی در مدرسه و سلامت جسمی آنها توسط پزشکان تامین می‌شود و باید هر دو نهاد به این وظیفه خود اشراف کامل پیدا کنند.

گفتنی است اوتیسم یا درخودماندگی (به انگلیسی: Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است.

این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز