برگزاری نمایشگاهی با عنوان از ورسای تا اصفهان

فرانسه متقاضی سرمایه گذاری در بخش ساخت هتل در اصفهان

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۳:۰۴:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۵۶۲
فرانسه متقاضی سرمایه گذاری در بخش ساخت هتل در اصفهان
استاندار اصفهان در دیدار همتایان خود از کشور فرانسه خواستار گسترش ارتباطات و تعمیق مناسبات در محورهای های علمی و گردشگری شد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار استانداران استان های او دو سن و ایولین فرانسه و هئیت همراه با ایشان به بیان ظرفیت ها و پتانسیل های این استان پرداخت و افزود: اصفهان شهری است که به نصف جهان شهرت دارد و این شهر تاریخی با سابقه ی ۱۰ هزار ساله، ۴ بار پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.

زرگرپور اصفهان را جزء ده شهر دیدنی دنیا خواند و افزود: استان اصفهان بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است، گفت: صنایع نظامی، هسته ای، فولادی و هوایی در استان اصفهان مستقر هستند و به همین دلیل این استان یکی از گزینه های بسیار خوب برای سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه اصفهان در بخش کشاورزی جایگاه خوبی دارد، اضافه کرد: این استان بعد از تهران بیشترین آمار دانشگاه های معتبر، دانشجویان و اساتید را دارد.

استانداراصفهان افزود: اصفهان با جاذبه های میراثی و طبیعی مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و گردشگران از ۸۶ کشور به این استان سفر می کنند و در کنار آن مسئولین و مقامات کشورهای خارجی نیز علاقه مند هستند که در سفر به ایران از اصفهان دیدن کنند.

رسول زرگرپور به سفر هیأت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فرانسه به اصفهان اشاره کرد و افزود: شما به استانی سفر کرده اید که از یک طرف یک تمدن قوی ۱۰ هزار ساله دارد و از طرف دیگر هم بیشترین صنعت کشور در این استان مستقر است و اصفهان استانی دانشگاهی با جاذبه های طبیعی و میراثی بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات و مبادلات ایران و فرانسه سابقه ی طولانی دارد، گفت: پس از برجام و سفر دکتر روحانی به فرانسه این مبادلات از یک رشد و تحول بالایی برخوردار شد و حتما حضور شما و هیأت همراه در استان اصفهان باعث ارتقای این روابط خواهد شد و ما علاقه مند هستیم که این ارتباطات هر روز بیشتر شود.

استانداراصفهان همچنین یادآور شد: اتاق بازرگانی اصفهان قوی ترین اتاق بازرگانی کشور است و ارتباط خوبی با کشورهای دیگر و جایگاه خوبی در اصفهان دارد و از اینکه اتاق های بازرگانی ایران و پاریس ارتباطات خوبی با هم برقرار کرده اند، خرسندیم.

وی افزود: معتقدیم که اگر روابط بین بخش های خصوصی و اتاق های بازرگانی برقرار شد، ارتباط بین کشورها نیز نزدیکتر خواهد شد و باید بستر را برای ارتباط قوی تر اتاق های بازرگانی فراهم کنیم و می توانیم در سطح دولتی هم ارتباطات فرهنگی را به خوبی برقرار نماییم.

زرگرپور ادامه داد: برای گسترش همکاری و ارتباط علمی میان دو کشور ایران و فرانسه به ویژه اصفهان و فرانسه آماده ایم.

استانداراصفهان خاطر نشان کرد: اصفهان علاقه مند به ارتباط با استان های فرانسه است و معمولا هفته ی فرهنگی اصفهان را در پایتخت کشورها برگزار می کنیم که این هم یک نوع ارتباط فرهنگی قوی خواهد بود و برای برگزاری هفته های فرهنگی اصفهان در فرانسه اعلام آمادگی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرانسه و آلمان بیشترین تعداد گردشگر به اصفهان را دارند، اظهارداشت: معتقدیم که این تعداد می تواند افزایش پیدا کند و اینکه در روابط بین اتاق های بازرگانی موضوع توریسم و گردشگری دیده شده است بسیار خوب خواهد بود.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان آماده است که از تجربیات فرانسه در مقوله ی توریست و نگهداری از آثار تاریخی استفاده کند، گفت: آماده هستیم که بین دانشگاه های اصفهان و فرانسه ارتباطاتی را برقرار نماییم چرا که از دید ما فرانسه علاوه بر سایر مشخصات، یک کشور فرهنگی است و اصفهان هم یک استان فرهنگی است و فرهنگ مهمترین محوری است که می تواند ملت ها را به هم نزدیک کند.

زرگرپور یادآور شد: اصفهان در بخش هایی دیگر نیز تجربیاتی دارد که قابل انتقال به فرانسوی ها است و این کشور هم تجربیاتی دارد که برای ما می تواند بسیار مفید و موثر باشد و در مجموع می تواند برای ارتباط تبادلات و معاملات دو کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

استاندار اصفهان افزود: بستر های خوبی برای ارتباط بیشتر اصفهان و استان های ادووت و دونس و ایولین فرانسه فراهم شده و در این ارتباط عزم و اراده ی خوبی نیز وجود دارد.

وی احداث هتل در اصفهان را یکی از بازار های بسیار سودآور و پررونق خواند و گفت: اینکه اتاق های بازرگانی در مذاکرات تفاهم برای ساخت هتل را نیز در نظر گرفته اند بسیار خوب است.

رییس استانهای ادو دونس فرانسه نیز در این دیدار اظهارداشت: ۲۴ ساعت زمان بسیار کمی است که زیبایی های و شاهکارهای فرهنگ اصفهان را ببینیم ولی همین مدت کافی است که عاشق این شهر زیبا شد.

وی با اشاره به هیئت همراه خود در این سفر اظهارداشت: این هیئت پتانسیل بالایی اقتصادی در فرانسه دارد و رئیس اتاق بازرگانی پاریس که بزرگترین اتاق بازرگانی دنیا است در ایران حضور دارد.

پاتریک دووجیان افزود: دو استان او دو سن و ایولین پویاترین و قوی ترین استان های فرانسه از لحاظ اقتصادی هستند هدف ما ایجاد روابط بسیار محکم با ایران و به خصوص با اصفهان است.

وی با بیان اینکه فرانسه از دوستان قدیمی و واقعی ایران است، گفت: روابط ایران و فرانسه بسیار تاریخی و قدیمی است و یک منطق تاریخی برای توسعه ی روابط بین دو کشور وجود دارد و این اراده ی را داریم با ایران در زمینه های مختلف همکاری نماییم و پس از برجام این روابط قوی تر شده است.

پاتریک دووجیان با اشاره به افزایش تعداد توریست ها، گفت: کار اینجا تمام نمی شود و این فرایند به صورت طولانی مدت ادامه خواهد داشت چرا که اهمیت خاصی برای افزایش روابط با ایران و اصفهان قائل هستیم.

دووجیان یادآور شد: صنعت گردشگری در افزایش شناخت مردم از یکدیگر می تواند بسیار مهم باشد و اصفهان در لیست میراث یونسکو قرار دارد و این موضوع حضور گردشگران را می تواند توجیه کند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و فرانسه از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند، افزود: این دو کشور بسیار با نفوذ هستند و نقش بسیار مهمی را در برقرای صلح ایفا می کنند.

پاتریک دووجیان خواستار سرمایه گذاری در بخش ساخت هتل شد و افزود: ساخت بناهای تاریخی و مرمت هنرمندانه آن نشان از توانمندی اصفهانی ها در ساخت بناهای منحصر به فرد است .

وی گفت: اصفهان و استانهای که امروز مسوولان آن به این استان سفر کرده اند می تواند با یکدیگر روابط فرهنگی و نمایشگاههای فرهنگی متقابل برگزار کنند.

همچنین رئیس استان ایولین فرانسه در این جلسه گفت: در جلسه مشترک با اتاق بازرگانی استان اصفهان در جهت ارتقای گردشگری این استان تصمیم گیری شد و فرانسه می تواند در این رابطه برنامه هایی در زمینه توریسم و آموزش برگزار نماید.

پیر بدییر گفت: فرانسه می تواند در بخش آموزش های دانشگاهی با موضوع مدیریت، گردشگری، هتل داری و آشپزی از اصفهان دانشجو پذیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی پاریس نیزگفت: همواره روابط محکم و دوستانه میان دوکشور برقرار بوده است که از آن جمله می توان گفت که ما پذیرای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نوفل لوشاتو بودیم و دوم اینکه قرن ها پیش روابط دیپلماتیک بین ایران و فرانسه در ورسای شکل می گیرد این نشان دهنده دوستی میان دو کشور ایران و فرانسه است.

ژان کلود کاریلس افزود: پیشنهاد می کنم نمایشگاهی با عنوان از ورسای تا اصفهان و یا از اصفهان تا ورسای را در این محل که بسیار گردشگری است برگزار کنیم که اگر ایران موافقت کند این نمایشگاه را بازگشایی خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز