معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان:

نجات خانواده گم شده در کویر مرنجاب توسط پلیس

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۶:۰۷:۰۹
کد خبر: ۵۴۴۹۵۰
نجات خانواده گم شده در کویر مرنجاب توسط پلیس
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: اعضای یک خانواده که برای تفریح به کویر مرنجاب رفته و گم شده بودند پس از یک شبانه روز توسط ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش برنا از اصفهان،سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: یک زوج جوان که به همراه دختر 10 ساله خود و فرزند همسایه شان به منظور تفریح به منطقه کویر مرنجاب رفته بودند به اشتباه به طرف کویر کونک رفته و راه برگشت خود را گم می کنند.

وی افزود: خودروی آنها در ماسه های کویر فرو رفته و به دلیل عدم آنتن دهی تلفن همراه در آن منطقه به ناچار شب را در آنجا سپری کرده و صبح به صورت پیاده راه می افتند و بعد از طی 15 کیلومتر پیاده روی در حالی که خسته و تشنه بودند سرانجام موفق می شوند با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از برقراری تماس این خانواده با مرکز فوریت های 110 بلافاصله یکی از ماموران پلیس شهرستان آران و بیدگل جهت جستجوی آنها اقدام و پس از سه ساعت تلاش بی وقفه این خانواده گرفتار در کویر را پیدا کرده و از مرگ حتمی نجات می دهد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه خانواده مذکور طی تماس با سامانه 197 از تلاش ماموران پلیس برای نجات آنان تقدیر کردند گفت: به کسانی که قصد استفاده از کویر مرنجاب را دارند توصیه می کنیم از رفتن به  کویر با خودروی سواری بدون همراه داشتن تجهیزات لازم و آب و خوراکی کافی خودداری کنند و حتماً به همراه یک راهنما وارد کویر شوند و برای سهولت در برگشت از نشانه ها و علامت های راهنما استفاده و به توصیه ها و هشدارهای ارائه شده برای استفاده از کویر توجه کنند تا دچار چنین حوادثی نشوند.

 

نظر شما