تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

عملکرد درخشان جهاد کشاورزی استان اصفهان

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۶:۳۳:۲۷
کد خبر: ۵۴۴۹۷۲
عملکرد درخشان جهاد کشاورزی استان اصفهان
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بنا‌بر گفته تمامی مسئولان، جهاد کشاورزی موفق شد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به طور دقیق و کامل اجرایی و پیاده سازد.

به گزارش برنا از اصفهان، مهندس احمد صفی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان با اشاره به موفقیت‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که همواره بخش کشاورزی را با خود درگیر ساخته، نوسانات در بازار است که تغییرات دائم در قیمت کالاها و به خصوص نهاده‌ها در این موضوع تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: با مدیریت و برنامه‌ریزی منسجم شاهد کم‌ترین نوسانات در قیمت‌ها به خصوص در بخش نهاده‌ها هستیم و ثبات خوبی بر بازار حکم‌فرما است، تراز تجاری مثبت شد و به رشد خوبی رسید. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: بنا‌بر گفته تمامی مسئولان، جهاد کشاورزی موفق شد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به طور دقیق و کامل اجرایی و پیاده سازد، برای مثال در بحث بازار مرکبات، جهاد کشاورزی با جلوگیری از واردات بی‌رویه‌ای که می‌توانست مشکلاتی همچون آلودگی و آفات را نیز به دنبال داشته باشد و حمایت حداکثری از تولیدکنندگان داخلی با کمترین میزان واردات توانست بازار میوه را به بهترین شکل مدیریت و کنترل نماید.

وی افزود: بازار پرتقال در صورتی به خوبی کنترل و در آرامش قرار داشت که اگر اقدامات کنترلی و مدیریتی شکل نمی‌گرفت این محصول با قیمت‌هایی بسیار بیش از آنچه در اختیار مردم قرار گرفت، فروخته می‌شد.

صفی با اعلام اینکه موضوع خودکفایی در گندم نیز یکی از موفقیت‌های بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه با شکل‌گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف شد و اقدامات علمی خوبی صورت گرفت و همین حرکت کارشناسی و دقیق به موفقیت بخش کشاورزی کمک شایانی داشت.

وی با بیان اینکه به طور قطع سال 96 سالی بسیار خوب و همراه با شکوفایی و موفقیت خواهد بود، تاکید کرد: قانون مدیریت کشوری که بعد از چند سال اجرایی شد نشان از عزم دولت برای کمک به بهبود اوضاع کارمندان و ارتقای شان آنها است. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: میانگین رشد هزینه‌های سازمان جهاد کشارزی استان نسبت به میانگین استان حدود 10 درصد بیشتر است و امیدواریم در سال 96 نیز بر اساس برنامه بتوانیم با نظم و مدیریت دقیق و علمی حرکت کنیم و شاهد موفقیت‌های هر چه بیشتر بخش کشاورزی در استان باشیم.

در ادامه  مهندس گودرز صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان اظهار کرد: در سال 95 با وجود اینکه تنگناهایی در مباحث بودجه‌ای ایجاد شد اما تلاش کردیم تا حداکثر امکانات را برای همکاران فراهم سازیم. وی افزود: در زمینه پرداخت ماموریت‌ها، با تلاش‌های شکل گرفته، حق ماموریت‌ها تا پایان آبان ماه پرداخت شد و بقیه نیز به زودی پرداخت خواهد شد، در زمینه پرداخت کمک هزینه‌های کارکنان عقب بودیم اما با تلاش‌های شکل گرفته این مبالغ پرداخت شد و در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه حدود 60 درصد از معوقات دوران جنگ جهادگران نیز پرداخت شده است، گفت: در سال جدید پیگیر مباحثی همچون استفاده حداکثری از منابع، احداث واحدهای اقامتی، بهبود واحدهای موجود، توجه به کرامت همکاران، تبصره شش و مواردی از این قبیل هستیم. وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و 400 همکار شاغل و حدود سه هزار همکار بازنشسته در سطح استان داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز