افتتاح پردیس هنر برای نخستین بار در کشور در اصفهان

اصفهان شهر خلاق فرهنگی است

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۵:۵۲:۴۰
کد خبر: ۵۴۵۴۲۲
اصفهان شهر خلاق فرهنگی است
شهردار اصفهان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌پا با فناوری‌های سخت شهر با سرعت پیش می‌رود و بر این اساس پردیس هنر برای نخستین بار در کشور در اصفهان افتتاح می‌شود.

به گزارش برنا از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح پردیس سینمایی چهارباغ اظهار داشت: شهر اصفهان در یک دوره طلایی قرار دارد و جهش خوبی داشته است و از هیچکدام از حوزه های فناوری ، گردشگری و هنر غافل نشده است.

وی افزود: شهروندمداری، انعطاف‌پذیری و تاب آوری، کارایی و اثربخشی، شفافیت و پاسخگویی، مدیریت دانش و فرهنگ محوری، مشارکت دستگاه‌ها با یکدیگر و همیاری مردم با مدیریت شهری و استان از جمله این ویژگی‌ها است که این شاخص در استان اصفهان به بهترین نحو خود را نشان داده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر پارادایم شهرداری از فناوری سخت‌افزاری به سمت نرم‌افزاری رفته است، تاکید کرد: توسعه روزافزون صنایع فرهنگی در همه شاخصه‌های تفریح و سرگرمی، فیلم، هنر، مستند، آموزش، رسانه و مطبوعات، صنعت گردشگری و غیره ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه سه محور توسعه گردشگری، دانش و هنر برای آینده اصفهان تعریف شده است، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌پا با فناوری‌های سخت شهر با سرعت پیش می‌رود چراکه اصفهان شهر خلاق فرهنگی است.

جمالی نژاد گفت: باید توجه ویژه به صنایع فرهنگی داشت باشیم چراکه  اشتغال‌زایی در این صنایع بیشتر از صنایع سخت است.

وی اضافه کرد:  افتتاح پردیس هنر برای نخستین بار در کشور، بازسازی دولت خانه صفوی، کلنگ زنی چهار پردیس در چهار منطقه اصفهان، برگزاری جشنواره کودک در تیرماه، ایجاد ده‌ها گذر فرهنگی، افزایش بودجه فرهنگی شهر اصفهان و تهیه مجموعه فیلم‌های مستند با نام سمفونی زاینده‌رود، حمایت از تولید فیلم‌های سینمایی و مشارکت در بازسازی و ساخت پردیس‌های سینمایی  از جمله اقدامات فرهنگی در حال انجام است.

 

 

 

نظر شما