حرکتی در راه عملی کردن شعار سال ۹۶

برای تحقق شعار سال، یکی از مولفه های مهم مبارزه اساسی با قاچاق کالا و ارز است

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۰۹:۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۴۶۰۹۰
برای تحقق شعار سال، یکی از مولفه های مهم مبارزه اساسی با قاچاق کالا و ارز است
استاندار اصفهان اظهار داشت: یکی از مولفه هایی که می تواند شعار سال را محقق نماید مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و این انگیزه ی مسئولین را در خصوص مبارزه بیشتر می کند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهارداشت: در سال ۹۵، این کمیسیون ۱۱ جلسه تشکیل داد و ۵۹ مصوبه به تصویب رسید که ۷۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است و مابقی در حال پیگیری است.

استانداراصفهان با بیان اینکه کل پرونده های متشکله ی قاچاق در سال ۹۵،  ۵۱۶۴ پرونده می باشد، اظهارداشت:  اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات مرتبط با کشفیات و کالاهای کشف شده ی قاچاق باید صرفا از طریق دبیرخانه ی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو انگیزه ی مهم و اساسی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد توجه قرار گرفته بود، تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص و همچنین وظیفه ی اداری تک تک مسئولان انگیزه های بسیار مهمی برای پرداختن به این موضوع بود.

زرگرپور ادامه داد: باتوجه به شعار امسال، انگیزه ی سوم مبارزه با قاچاق کالا وارز در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال ایجاد شد  که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم برآن تاکید شده است.

وی افزود: یکی از مولفه هایی که می تواند شعار سال را محقق نماید مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و این انگیزه ی مسئولین را در خصوص مبارزه بیشتر می کند.

استاندار اصفهان به اجرای سامانه ی شناسنامه دار کردن انبارها و مبادی و مقاصد بار بعنوان یک طرح ملی اشاره کرد و افزود: این طرح با توجه به ابلاغیه ی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با محوریت سازمان صنعت معدن و تجارت در حال اجرا است.

رسول زرگرپور افزود: کلیه ی دستگاه های عضو کمیسیون استان، دستگاه های کاشف، ضابطین و دستگاه های اجرایی باید همکاری های لازم را برای اجرای مطلوب و شایسته ی این طرح ملی بعمل آوردند.

استانداراصفهان در ادامه بر آموزش صنوف در خصوص عدم فروش اقلام قاچاق تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به نقش اصناف در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و به منظور یکپارچه سازی و افزایش نظارت بر کالاها با محوریت اتاق اصناف در اتاق بازرگانی باید ساماندهی اتحادیه های استان در دستور کار قرار گیرد و بخش آموزشی نیز جهت شناسایی کالای قاچاق و همچنین مبارزه با آن وارد عمل شود.

وی اظهار امیدواری نمود که با سیستم های سامانه ی حمل و نقل، سامانه انبارها و سامانه هایی که در ورودی های گمرک نصب می شود، وضعیت موجود بهبود یابد و فرایند های مبارزه با قاچاق کالا و ارز سرعت بیشتری یابد که در تولید و اشتغال می تواند نقش موثری را ایفا نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز