نقش پر رنگ خدمات علمی و آموزشی اتاق اصفهان در پویائی تولید و اشتغال

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۵۰:۴۷
کد خبر: ۵۴۶۲۸۵
نقش پر رنگ خدمات علمی و آموزشی اتاق اصفهان در پویائی تولید و اشتغال
جلسه تبادل نظر پیرامون نحوه همکاری میان اتاق بازرگانی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و شرکت سکوای آلمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، در این جلسه نائب رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر نقش آموزش در توسعه کسب و کارها به رسالت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در ارائه آموزش‌های هدفمند به اعضا و فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: راهکار شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی، پویائی در دو بخش تولید و اشتغال است که اتاق می تواند با خدمات علمی و آموزشی خود نقش پر رنگی در تحقق این اتفاق مهم در سال ۹۶ ایفا نماید.

مصطفی رناسی همچنین با برشمردن ارتباطات تجاری ایران و آلمان، حضور هیأت علمی- تجاری آلمانی در ایران و اصفهان را پر اهمیت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: همکاریها به سمت و سوی افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی دانشگاه‌ها و فعالان اقتصادی از آموزش های برنامه‌محور، هدف‌محور و فایده‌محور میل کند.

در این دیدار مدیر پروژه شرکت سکوا گفت: شرکت سکوا سازمانی است که پروژه های آموزشی فنی و حرفه‌ای را پیگیری مینماید و توسط وزارت توسعه همکاری های اقتصادی آلمان‌ هزینه‌های آن پرداخته می شود.

بتینا مولر اضافه کرد: موسسات آموزش  فنی و حرفه ای باید آموزش‌های مبتنی بر فعالیت‌های عملیاتی و انتقال مستقیم مهارت‌های مورد نیاز را مورد توجه قرار دهند. هدف بهبود زیرساخت‌ها و ساختار سازمانی آموزشی است تا بتوان ارتباط بین آموزش و بازار استخدام را مهیا کرد. این هدف از طریق شناسایی نیازهای مراکز صنعتی و بازبینی برنامه‌های آموزشی موجود و توسعه آن انجام می¬شود.

همچنین محمد علی نادی مشاور کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان با اشاره به میزان شناخت موجود در رابطه با وضعیت آموزشی مراکز صنعتی؛ آموزش‌های رسمی و غیر رسمی و آموزش‌های منتج به اشتغال در حوزه صنعتی را با اهمیت دانست و خواستار توجه به آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها شد.

سید حسن قاضی عسگر، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان نیز با استقبال از هیات آلمانی به گستره فعالیت دانشگاه جامع علمی و کاربردی اشاره کرد و خواستار همکاری بیشتر به منظور افزایش ثمر بخشی آموزش‌های علمی و کاربردی شد.

همچنین در این جلسه معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: در خصوص استفاده از فرصت‌های موجود جهت بهبود وضعیت آموزشی و بهبود ظرفیت‌های کلان مهارتی در کشور بازدیدهایی از چندین شرکت در اصفهان انجام شده است تا بتوان برنامه‌ریزی بهتری در رابطه با تنظیم برنامه آموزشی جامعه صنعتی داشته باشیم.

سید علی موسوی، گفت آموزش فنی برای کاهش نرخ بیکاری و به روز رسانی سطح آگاهی افرادی که مشغول به کار در حوزه صنعت هستند مورد نیاز و واجب است. در این راستا اتاق بازرگانی می تواند بسیار موثر باشد و در برنامه ریزی و تنظیم فرایند آموزشی اقدام نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز