به هر کسی اعتماد نکنید!

آتش زیر خاکستر

۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۰۹:۵۷:۴۸
کد خبر: ۵۴۷۱۱۶
آتش زیر خاکستر
وقتی به پیام گفتم ، همکارانم از رابطه من با تو مطلع شدند و دیگر آبروئی برایم نمانده ، تو باید به خواستگاریم بیائی و با من ازدواج کنی با گستاخی تمام در چشمانم نگاه کرد و گفت: رابطه من و تو فقط یک هوس بود ....

به گزارش برنا از اصفهان، خانمی که برای طرح مشکل خود به مرکز مشاوره آرامش مراجعه کرده بود با نگرانی زیاد گفت: یک سال قبل بعد از اینکه دیپلم ام را گرفتم با توجه به وضع مالی بد خانواده ام به پیشنهاد یکی از دوستان برای کار به کارگاه خیاطی رفتم مسئول کارگاه یک خانم 50 ساله بود و تعدادی خانم هم در آنجا مشغول به کار بودند.

اوایل خیلی از کارم راضی بودم و خوشحال بودم که کاری دست و پا کرده و می توانم کمک خرج خانواده ام باشم اما بدبختی من از زمانی شروع شد که با پیام پسر صاحب کارگاه آشنا شدم.

پیام که مردی 30 ساله بود بعضی روزها برای دریافت کارهای خیاطی و بردن به فروشگاه به کارگاه می آمد من دو ماهی بود که در آنجا مشغول به کار بودم تا اینکه کم کم نگاه ها و حرکات پیام نظرم را جلب کرد تا اینکه یک روز که می خواستم به منزل بروم جلویم را گرفت و گفت: من به خاطر مشکلاتی که با همسرم دارم درحال جداشدن از او هستم و به من ابراز علاقه زیادی کرد و از همان روز ملاقات های پنهانی من با او شروع شد و هیچ کس از خانواده ام از این رابطه باخبر نبودند.

روزها می گذشت و چند ماهی از دوستی من و پیام می گذشت، هر بار در مورد طلاق گرفتن از همسرش می پرسیدم یا طفره می رفت یا بهانه ای می آورد و می گفت به زودی این کار انجام می شود و بعد به خواستگاریت می آیم اما دیروز ورق برگشت چرا که وقتی به پیام گفتم همکارانم از رابطه من با تو مطلع شدند و دیگر آبرویی برایم نمانده ، تو باید به خواستگاریم بیایی و با من ازدواج کنی با گستاخی تمام در چشمانم نگاه کرد و گفت: رابطه من و تو فقط یک هوس بود و بعد با عصبانیت گفت: اگر یک بار دیگر در این مورد حرفی بزنی به مادرم می گویم که تو قصد اخاذی از من را داری و کاری می کنم که تو را از کارگاه اخراج کند.

شنیدن این حرف، انگار آب سردی بود که بر بدنم ریختند، مات و مبهوت به او نگاه می کردم و تازه فهمیدم که تمام این چند ماه بازیچه ای بیش نبودم و پسر صاحب کارگاه توانسته بود با حرف ها و نگاه های هوس آلودش مرا مورد سوء استفاده خودش قرار دهد. نمی دانم چطور با این قضیه کنار بیام ،به اینجا آمدم تا شما راهنمائی و کمکم کنید.

اقدامات مشاوره ای: ارجاع فرد مذکور به مشاور حقوقی و اقدام سریع در مورد ماجرای پیش آمده و انجام جلسه با صاحب کارگاه خیاطی و همچنین خانواده دختر از جمله اقداماتی بود که توسط کارشناسان مرکز مشاوره آرامش انجام شد.

ضعف ایمان و اعتقادات مذهبی عاملی موثر در روابط ناسالم: کارشناس مرکز مشاوره آرامش ضعف ایمان و اعتقادات مذهبی را عاملی موثر در بروز روابط ناسالم بین دختران و پسران جوان ذکر کرد و اظهار داشت: از طرفی باید اذعان کرد که فقدان رابطه صمیمی بین پدر و یا برادر با دختر باعث شده تا او این صمیمیت را در رابطه با مردی جستجو کند که در حال متارکه است و او نیز به دلیل لذت طلبی و هوسرانی و برای رفع نیازهایش او را طعمه خود قرار داده و مورد سوء استفاده واقع می شود.

وی افزود: عدم تربیت صحیح از سوی خانواده و آگاهی ندادن به او نسبت به عواقب شرعی ، قانونی و اجتماعی روابط نامتعارف با مردان نامحرم باعث بروز مشکلاتی در اجتماع می شود که این ماجرا نمونه ای از آن است .

خانواده ها دانش ارتباط با فرزندان را فرا بگیرند: این کارشناس ارشد روانشناسی اظهار داشت: در یک خانواده سالم و پویا میان اعضایشان به ویژه والدین و فرزندان رابطه ی انسانی و سالم وجود دارد والدین توانمند ، کسانی هستند که از دانش و مهارت های لازم در خصوص ارتباط با فرزندان برخوردار باشند و اگر فرزندان آنان در مراحل مختلف زندگی با بحران های متفاوت مواجه شوند بتوانند مشکل خود را خیلی راحت و با اطمینان خاطر نزد آنان مطرح کند.

وی اضافه کرد: عواملی همچون خانواده نابسامان ، مشکلات اقتصادی و فقر مالی ، عدم مهارتهای ارتباطی ، مشکلات روان شناختی پدر و مادر و دختر جوان همچون اضطراب و افسردگی ، عدم مدیریت و کنترل خشم ، هویت یابی ناسالم ، عدم درک و همدلی با فرزندان ، طلاق مرد ، نداشتن احساس امنیت و سست بودن نظام فرهنگی خانواده ها ، اعتماد بی جا ، حضور در محیط های کاری نامناسب توسط دختر جوان و ... بسیار قابل تامل است و می بایست که هر یک از آنان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

آسیب ها و خطرات اشتغال زنان در محل های نامناسب: کارشناس مرکز مشاوره آرامش اظهار داشت: زنان در دنیای امروز به شدت به دنبال جذب شدن در بازار کار و کسب درآمد برای خود هستند و نشان دادن استعداد ها و توانایی هایشان به دیگران هستند.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه حضور زنان در اجتماع بسیار برای خود آنان و جامعه مفید است اما اشتغال آنان در محل های نامناسب بدون رعایت قوانین و مقررات اغلب منجر به بروز مشکلات جدی برایشان شده و آسیب های زیادی به همراه دارد.

تهیه شده در مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز