استانداراصفهان:

استفاده از ظرفیت شهرک علمی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات دستگاه ها

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۴:۰۵:۳۴
کد خبر: ۵۴۸۵۶۲
استفاده از ظرفیت شهرک علمی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات دستگاه ها
دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: شهرک علمی و تحقیقاتی فرصت و ظرفیت بزرگی برای استان است و دستگاهها باید از ظرفیت این شهرک و شرکت های دانش بنیان برای رفع مشکلات خود استفاده نمایند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در بیست و هشتمین جلسه ی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار گردید، اظهارداشت: در قالب فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی ابلاغ شده سه هدف تامین رشد پویا، دستیابی به اهداف سند چشم انداز و بهبود شاخص های اقتصاد مقاومتی برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی تعیین شده بود.

استاندار اصفهان به بیان ۵ رویکرد اقتصادی مقاومتی تعیین شده پرداخت و تصریح کرد: مردمی بودن، درون زایی اقتصاد، برون گرایی اقتصاد و عدالت بنیان و دانش بنیان بودن اررویکردهای اقتصاد مقاومتی است و باید تعیین شود که چه اقداماتی برای کمک به شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است.

زرگرپور شهرک علمی و تحقیقاتی را نعمتی برای استان خواند و اظهارداشت: دیگر استان ها آرزوی داشتن این شهرک را دارند و باید برای مهمان های خارجی نیز برنامه ریزی صورت گیرد که از این شهرک بازدید نمایند و با توانمندی های آن آشنا شوند و باید به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی که می تواند چالش های کشور را مرتفع نمایند؛ رویکرد دانش بنیانی است، افزود: این امر باید تبیین و در دستور کار قرار گیرد.

رسول زرگرپور اضافه کرد: همه ی ما وظیفه داریم که با شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشیم و از امکانات و تکنولوژی های این شرکت ها به بهترین شکل برای رفع مشکلات دستگاه ها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: تک تک دستگاه ها باید برای تشکیل و استقرار این شرکت ها در شهرک علمی و تحقیقاتی تعهد نمایند و متناسب با نیاز خود با تعدادی از این شرکت ها قرارداد امضا کنند و ارتباط داشته باشند.

زرگرپور با بیان اینکه جوانان صاحب ایده باید به این شهرک مراجعه نمایند، گفت: باید تسهیلات و بازار فروش در اختیار آنان قرار گیرد و حمایت های لازم برای تحقق یک ایده و تجاری شدن آن توسط شهرک انجام شود.

استانداراصفهان افزود: مستند سازی و اطلاع رسانی مردم از ظرفیت های این شهرک بسیار مهم است.

 

*نباید در ارائه ی خدمات دولت بی انصافی صورت گیرد:

در ادامه ی این جلسه استاندار اصفهان با اشاره به گزارش صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملکرد استان در پرداخت تسهیلات در قالب بسته ی حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط، اظهارداشت: در ابتدا سهم استان از ارائه تسهیلات به ۶۰۰ واحد و هزار میلیارد تومان اعتبار بود و امروز به ۱۱۱۰ واحد و در مجموع به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که استان اصفهان بالاترین بررسی ها و پرداخت ها را در کشور داشته است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه بانک ها نیز با مذاکره با برخی از مشتریان بدهی ها را تقسیط و سود آن ها را کاهش داده اند، گفت: در این راستا بدهی ۱۲۱۷ واحد با ۹۶۰ میلیارد تومان تقسیط شده است و یا سود وام آن ها از ۲۷ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

زرگرپور با بیان اینکه در بخش صنعت و رفع مشکلات واحدها کارهای زیادی صورت گرفته است، گفت: واقعیت ها را نمی شود انکار کرد و نباید در ارائه ی خدمات دولت بی انصافی صورت گیرد چرا که حجم کار بالایی انجام شده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان نیز در این جلسه گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرک علمی و تحقیقاتی و عملکرد توسعه شرکت های دانش بنیان در این شهرک را تشریح نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گزارشی از عملکرد طرح رونق تولید بنگاه های تولیدی ارائه نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز