بازدید رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی از کارگاه مرمت کاخ چهلستون و فروشگاه‌های صنایع ‌دستی اصفهان

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۱:۰۵:۵۸
کد خبر: ۵۵۹۲۲۲
بازدید رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی از کارگاه مرمت کاخ چهلستون و فروشگاه‌های صنایع ‌دستی اصفهان
زهرا احمدی‌پور عصر یکشنبه 24 اردیبهشت 96، در سفری نیم‌روزه به اصفهان با حضور فریدون الله‌یاری مدیر کل میراث ‌فرهنگی استان اصفهان و تنی چند از مدیران این اداره ‌کل، از کارگاه مرمت ایوان ستون‌دار مجموعه جهانی کاخ چهلستون به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه چوبی تاریخی کشور بازدید کرد.

به ‌گزارش برنا از اصفهان، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، سپس بدون هماهنگی قبلی از برخی از فروشگاه‌های صنایع‌دستی مجموعه میدان امام اصفهان و همچنین اولین کافه‌گالری اصفهان در جنب مسجد شیخ‌لطف‌الله بازدید به‌عمل آورد.

الله‌یاری در حاشیه این بازدیدها به معاون رئیس‌جمهوری از وضعیت روبه‌رشد گردشگری اصفهان ــ ازجمله رشد 30درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان در سال 1395 به‌میزان 325هزار نفر و همچنین بازدید بیش از 85هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی اصفهان در فروردین 96 و افزایش فروش صنایع‌دستی به گردشگران نوروزی ــ  گزارشی ارائه کرد.

معاون رئیس‌جمهوری، در پایان این بازدیدها، ضمن ابراز رضایت از روند ورود گردشگران خارجی به ایران و به‌ویژه اصفهان، تأکید کرد که فراهم آوردن امکانات اقامتی استاندارد و متناسب با نیاز گردشگران از یک سو و فراهم آوردن امکانات مناسب برای خدمات‌رسانی بهینه به گردشگران به‌ویژه در حوزه‌های خدمات بانکی و پولی و همچنین گمرکی از سوی دیگر از دغدغه‌های سازمان میراث‌فرهنگی است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، همچنین ضمن ابراز رضایت از روند تولید و ارائه صنایع‌دستی در اصفهان تأکید کرد بکوشیم تا ضمن تولید و ارائه صنایع‌دستی با کیفیت تلاش کنیم تا صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در تمام رویدادهای اجتماعی زندگانی مردم ایران نقش داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز