با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان و معاون استاندار گوانجو چین:

تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی استان اصفهان با گوانجو

۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۰۹:۵۹:۲۱
کد خبر: ۵۶۰۱۴۴
تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی استان اصفهان با گوانجو
تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی استان اصفهان با گوانجو به امضای رییس اتاق بازرگانی و معاون استاندار گوانجو رسید.

به گزارش برنا از اصفهان،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه ،اصفهان را صنعتی‌ترین استان کشور با 9 هزار و 200 واحد صنعتی برشمرد و گفت: تولید فولاد و مصنوعات فلزی ،مصالح ساختمانی و مصنوعات نساجی ازجمله توانمندی‌های استان اصفهان است که می‌تواند با گوانجو روابط  نزدیکی را تعریف کند.

وی تولید محصولات کشاورزی ،فرش دستباف و صنایع‌دستی در 170 رشته را از دیگر مزیت‌های تولیدی استان برشمرد و گفت:صنایع‌دستی استان اصفهان  می‌تواند یکی از بخش‌های مهم صادراتی با چین باشد.

سهل‌آبادی به  تهیه 140 طرح قابل سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت:این طرح‌ها از سوی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی موردحمایت است و تمام مراحل مطالعه و مکان‌یابی آن صورت گرفته است .

وی به نقش بانوان در عرصه اقتصادی و اجتماعی استان اصفهان اشاره کرد و گفت:در انتخابات پیش روی شورای شهر اصفهان بانوان کاندیدا حضور فعالی در عرصه اجتماعی،سیاسی و اقتصادی دارند.

لی جی پینگ (Li Jiping)  معاون استاندار گوانجو در این دیدار گفت:رابطه اصفهان و گوانجو به یک‌صد سال اخیر بازمی‌گردد و این دو استان از طریق راه ابریشم دریایی به تبادل کالا می‌پرداختند.

وی با اشاره به  پیشرفت اقتصادی  چین  در بخش‌های مختلف گفت:صنایع پتروشیمی ،نساجی و های تک در گوانجو رشد فراوان ایی داشته و زمینه مناسبی برای توسعه همکاری با استان اصفهان است.

معاون استاندار گوانجو با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و گوانجو گفت: این تفاهم‌نامه نقطه عطف روابط اقتصادی این دو استان  است.

پینگ تولید تزیینات داخلی را یکی از بخش‌های مهم اقتصادی گوانجو برشمرد و گفت:استفاده از تجهیزات مدرن انرژی  و سازگار با محیط‌زیست از دیگر توانمندی‌های این استان است.

وی با اشاره روابط نزدیک گوانجو و اصفهان گفت:هیات تجاری متعددی از سوی دو استان تبادل شده است و امیدوارم روابط اقتصادی دو طرف تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز