مدیر کل میراث فرهنگی استان همزمان با هفته میراث فرهنگی عنوان کرد:

همایش معرفی گویش های محلی شرق استان اصفهان برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۰۸:۳۸:۰۶
کد خبر: ۵۶۲۵۸۲
همایش معرفی گویش های محلی شرق استان اصفهان برگزار می شود
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان عصر روزیکشنبه 31 اردیبهشت در دیدار با اعضای تشکل موزه داران اصفهان تاکید کرد: همایش معرفی گویش ها و لهجه های محلی شرق استان اصفهان در شهر تاریخی انارک برگزار می شود.

به گزارش برنا از اصفهان، همزمان با هفته میراث فرهنگی ، فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و جمعی از مدیران اداره کل با اعضای تشکلهای موزه داران استان اصفهان دیدار نمودند.

در این دیدار که جمعی از مدیران موزه های دولتی و خصوصی شهرستانهای استان اصفهان حضور داشتند، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تبریک فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی و همچنین عرض تبریک به مناسبت خلق حماسه مردم ایران در روز 29 اردیبهشت با ایراد سخنانی تاکید کرد: با استمرار دولت تدبیر و امید همچون گذشته محکم و استوار به توسعه کمی و کیفی تشکلهای مردم نهاد می اندیشیم.

فریدون اله یاری د رادامه سخنانش ادامه داد: بدون شک موزه ها شناسنامه و هویت یک ملت هستند، لذا باید کاری کنیم که مردم در بازدید از موزه ها درس زندگانی بگیرند. زیرا از نظر ما موزه، مکانی برای زیستن انسانها بوده و تداوم بخش حیات آنها در آینده است، لکن برخلاف این نظر معتقدند موزه ها صرفا به گذشته ها می پردازند.

او همچنین تاکید کرد: کارکردن در حوزه فرهنگ افتخاری است که نصیب هر کس نمی شود، بنابراین شما فرهیختگان انسانهائی هستید که با فروتنی به فعالیت در موزه ها پرداخته، لذا همگی افتخار میکنیم که با انسانهای فرهیخته و شریفی همچون شما ارتباط داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در همین رابطه افزود: اگر نگاهی به تاریخ پر فراز و فرود این سرزمین داشته باشیم، در می یابیم که ما ایرانیان همواره در طول تاریخ کهن خود دچار تهدیدهای جدی شده ایم ، لکن هویت فرهنگی ما همواره باعث نجات این سرزمین از تهدیدهای مکرری شده که دائما برای حیات مردم این جامعه مخاطره انگیز بود.

اله یاری همچنین گفت: امروز این تلاشهای گسترده فرهنگی نیاکان در قالب میراث فرهنگی متبلور شده است که همچون سرمایه ای ارزشمند بیانگر هویت این ملت بزرگ است ، پس بکوشیم تا از این سرمایه اجتماعی به بهترین نحو ممکن برای آگاه سازی نسلهای آینده ایرانی بهره مند شویم.

اله یاری در پایان تصریح کرد : با هماهنگی به عمل آمده با هیئت مدیره انجمن موزه داران مصمم هستیم همایش ملی شناخت گویش های محلی منطقه شرق استان اصفهان را در شهریور ماه سال جاری در شهر تاریخی انارک با همکاری این انجمن و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و با مشارکت پژوهشکده میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار نمائیم.

 

نظر شما