مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد:

پرونده ۷ اثرتاریخی شهرستان تاریخی کاشان درشورای ثبت میراث فرهنگی اصفهان تصویب شد

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۰۹:۰۳:۲۸
کد خبر: ۵۶۶۳۲۴
پرونده ۷ اثرتاریخی شهرستان تاریخی کاشان درشورای ثبت میراث فرهنگی اصفهان تصویب شد
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از تصویب پرونده های ثبت 7 اثرتاریخی در محدوده شهرستان کاشان در شورای ثبت استان اصفهان خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، فریدون اله یاری ظهر امروز دوشنبه 8 خرداد با اعلام این مطلب افزود: امروز و پس از برگزاری نشست شورای ثبت استان اصفهان، پرونده های ثبت چندین اثر تاریخی در محدوده شهرستان کاشان مطرح و با اکثریت آراء، 7 اثر تاریخی در شهرستان کاشان مورد تایید قرار گرفت.

او در همین رابطه تاکید کرد: پرونده ثبت ملی آب انبار تاریخی "راوند" در شهر تاریخی "رواند" کاشان که از عصر قاجار تا کنون همچنان به عنوان مخزن آب شرب مردم شهر کاربرد دارد مطرح و با اکثریت آراء مورد تایید قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنان تصریح کرد: در این نشست پرونده برج "گرده" در روستای "ورکان" از توابع بخش "برزک" کاشان، و همچنین خانه تاریخی " زاده" در محله "سورجان" کاشان متعلق به عصر قاجار، و پرونده خانه تاریخی و منحصر به فرد "حکیم باشی" متعلق به عصر قاجار و همچنین خانه های تاریخی "کامرانی"، خانه تاریخی "صفائی" و خانه تاریخی "عصار" متعلق به دوران قاجار در جنب مسجد تاریخی "آقا بزرگ" کاشان مطرح و پس از بررسی با اکثریت آراء به تصویب رسید

شایان ذکر است پرونده های ثبتی آثار تائید شده جهت تصویب نهائی و دریافت شماره ثبت ملی به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز