جلسه شورای سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان برگزار شد

لزوم احداث غسالخانه در غرب اصفهان

۱۳۹۶/۰۳/۱۷ - ۱۵:۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۶۹۱۵۳
لزوم احداث غسالخانه در غرب اصفهان
جلسه شورای سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای سازمان و اعضای هیات مدیره این سازمان برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، جلسه شورای سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با حضور مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان، نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده استانداری و هیات مدیره، مدیریت امور هماهنگی مناطق و سازمانهای شهرداری  و مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری برگزار شد.

شهردار اصفهان در این نشست گفت: با توجه به وضعیت نامناسب 10 غسالخانه در سطح شهر از لحاظ بهداشتی و ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان، لازم است جایگزین مناسبی برای آنها درنظر گرفته شده و از فعالیت غسالخانه‌های موجود جلوگیری شود.

وی با اشاره به ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل متوفی،  تصریح کرد: جهت افزایش رضایت شهروندان در خصوص هزینه حمل و کیفیت خدمات مربوطه، حدود 40دستگاه آمبولانس حمل متوفی، نوسازی و به ناوگان حمل متوفی افزوده شد.

مدیرعامل سازمان در ادامه با ارائه پیشنهاداتی برای ساماندهی اوضاع آرامستان ها و مسائل مربوط به دفن متوفی، اضافه کرد: راه اندازی دفتر مرکزی سازمان آرامستان های شهرداری جهت مدیریت جامع آرامستان ها، ارائه صدور جواز دفن در مراکز برای ارائه خدمات به شهروندان و لزوم وجود ناظر شرعی در آرامستان های محلی سطح شهر از جمله برخی از کارهایی است که می توان برای ساماندهی آرامستان ها انجام داد.

پرورش با بیان اینکه برای ساماندهی و کامل کردن چرخه مربوط به رصد متوفی نیاز به احداث غسالخانه در غرب اصفهان داریم، گفت: تا جایی که امکان دارد باید سایر غسالخانه ها جمع آوری شده و سایر امور مربوط به غسالخانه ها زیر نظر سازمان آرامستان های شهرداری قرار بگیرد.

ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل متوفی، بررسی و ساماندهی مدیریت آرامستان های محلی و مدیریت و کنترل دفن اموات از موضوعات کلیدی مورد بحث در این جلسه بود.

در این نشست پیشنهاداتی در خصوص راه اندازی دفتر مرکزی سازمان آرامستان‌ها درسطح شهر، جهت مدیریت جامع آرامستان های شهر اصفهان، صدور جواز دفن کلیه متوفیان توسط سازمان در آرامستان‌های محلی و امامزادگان و همچنین ثبت اطلاعات هویتی، فوت و ... در نرم افزار تهیه شده توسط سازمان، به شهرداری ارائه شد.

اعضای شورای سازمان با توجه به حضور برخی از افراد سالمند و ناآشنا به مسائل روز، حقوقی، شرعی و اجتماعی در مدیریت آرامستان های محلی، بر ساماندهی و کنترل فعالیت آرامستان‌های سطح شهر تأکید کردند.

همچنین در این جلسه بر ضرورت کنترل آسیب‌ها و چالش‌های ناشی از: وجود زمین های بایر، کشاورزی و باغی که به صورت وقفی بوده و کاربری آرامستان ندارند، ‌فقدان حد و مرز مشخص و امکان توسعه آرامستان ها، وجود مسائل غیربهداشتی، عدم وجود نظامی قانونمند در موضوع خدمات قابل ارائه پس از دفن، جاری شدن آب تغسیل از غسالخانه های موجود به فاضلاب‌های شهری و چاه های حفاری شده، کمبود امکانات اولیه در آرامستان‌ها و فقدان سامانه و نرم افزار ثبت گواهی فوت و ابطال شناسنامه، بحث و تبادل نظر گردید .

گفتنی است گزارش عملکرد سازمان، صورت‌های مالی، عملیات و بودجه سازمان آرامستان های شهرداری مورد بررسی و تأیید قرار گرفت و تفریغ بودجه سازمان آرامستان های شهرداری با مبلغی بالغ بر 19 میلیارد تومان به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز