جلسه شورای مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

اصفهان ۱۴۰۰ شهری بدون پسماند

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۳:۳۹:۳۶
کد خبر: ۵۶۹۵۵۸
اصفهان ۱۴۰۰ شهری بدون پسماند
شهردار اصفهان در جلسه شورای مدیریت سازمان پسماند شهرداری اصفهان گفت: سال 94 مدیریت استراتژی مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به گونه ای طراحی شده که تا سال 1400 اصفهان به شهری بدون دفع پسماند تبدیل شود.

به گزارش برنا از اصفهان،جلسه شورای مدیریت سازمان پسماند شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان برگزار و گزارشی از تفریغ بودجه سال 95 این سازمان ارائه و تصویب شد.

مهدی جمالی نژاد با بیان این که به دنبال استفاده از روش هاضم قرارداد طراحی پایه امکان سنجی اولیه شهر اصفهان با یک شرکت دانمارکی در ابتدای سال 94 منعقد شد اذعان داشت: سازمان مدیریت پسماند با برگزاری کمیته فنی تخصصی در رابطه با تکنولوژی هاضم با دعوت از اساتید دانشگاه اسناد و مدارک پایه را مورد بررسی قرار داده و به مطالعه انواع کارخانه های موفق هاضم موجود در دنیا پرداخته است .

وی تصریح کرد: بررسی مدیریت پسماند مبتنی بر رویکرد توسعه پایدار، بررسی وضعیت موجود، بروز رسانی آماری، بررسی سابقه کارخانه های هاضم موفق در دنیا، بررسی انواع روش های موجود مدیریت مواد آلی پسماند شهری، معرفی و ارزیابی 21 شرکت برتر فعال در حوزه هاضم با خوراک پسماند شهری، بررسی و معرفی معیارهای تصمیم گیری از اقدامات انجام شده در حوزه  پسماند است.

گفتنی است؛در اوایل اسفندماه 95 نیز نشست ویژه ای به منظور معرفی پیشنهادهای نهایی تکنولوژی های هاضم بی هوازی  در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با حضور شرکت های خارجی برگزار شده است.

همچنین دستاوردهایی مانند تولید برق از کل بخش آلی پسماند شهر اصفهان، تولید سالانه 24 هزار تن کود آلی با کیفیت مرغوب، کاهش سالانه مصرف گاز طبیعی به میزان 23 میلیون متر مکعب، ‌اشتغالزایی دائم و مستقیم برای 15 نفر و غیر مستقیم برای 100 نفر، کاهش سالانه 33 هزار تن دفع پسماند و ‌کاهش سالانه 20 هزار تن گاز دی اکسید کربن در نتیجه انجام پروژه های دانش محور در زمینه پردازش پسماند است که در این نشست مطرح شد.

در این نشست گزارش سازمان پسماند در زمینه فعالیتش در بخش های مختلف مانند استقرار هاضم بی هوازی و تولید سوخت RDF (سوخت مشتق شده از پسماند) ارائه شد.

تغییر نرم افزار مالی به نرم افزاری پیشرفته به نحوی که یکپارچگی اطلاعات مالی را بیشتر کرده و از اشکالات بوجود آمده در گذشته جلوگیری می کند، طرح جبران خدمت برای پرسنل سازمان مدیریت پسماند به منظور ارتقای سطح حقوق کارمندان، برچیده شدن لاگون های خاکی شیرابه پس از 10 سال عدم لایروبی، ‌پاکسازی نایلون های صحرای انقلاب پس از سال های طولانی به منظور جلوگیری از پراکندگی این نایلون ها در منطقه، راه اندازی یک دستگاه ترنر جدید( زیرو رو کننده کود) با همکاری یک شرکت دانش بنیان با ظرفیت 30 هزار متر مکعب در ماه که از تجهیزات اساسی برای تولید کود با کیفیت و کاهش شیرابه است، کاهش زمان اورهال روی خطوط از 10 روز به دو روز، راه اندازی و افتتاح دو خط صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری یک میلیاردتومانی بخش خصوصی ظرف دو هفته آینده، مشارکت بخش خصوصی در سایر اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مانند هاضم بی هوازی زباله سوزهای پزشکی و سایر صنایع تبدیلی از جمله گزارشاتی بود که در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مطرح شد.

خرید 5 عدد مخازن زیرزمینی پسماند از شرکت صاحب تکنولوژی و استفاده در یکی از مناطق شهر به صورت پایلوت از جمله دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بود.

همچنین در این نشست عنوان شد برای رسیدن به ایده صحیح مدیریت پسماند شهر اصفهان تحقیقاتی در سال 90 در زمینه انواع روش های انتقال، جمع آوری، ذخیره سازی و پردازش پسماند شهری انجام شده که نتایج آن در یک مجموعه 6 جلدی منتشر شده است .

کلیت بودجه در بخش عملیاتی این سازمان نیز مبلغی بالغ بر 24 میلیارد تومان و با تحقق 85 درصدی عنوان شد.   

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز