با حضور استاندار اصفهان

بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان کشت بهاره غرب استان

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۱:۳۷:۵۵
کد خبر: ۵۷۱۹۴۶
بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان کشت بهاره غرب استان
در جلسه ای با حضور دکتر رسول زرگرپور و نمایندگان کشاورزان کشت بهاره و مدیران ذیربط مسائل و مشکلات در خصوص نحوه ی توزیع آب کشاورزی این مناطق بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در این جلسه دفاع از حقوق کشاورزان را قابل ستایش خواند و افزود: ازپیگیری های صنف کشاورزان برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش تشکر می کنم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای حل مشکلات باید ابتدا راه حل ارائه گردد، اظهارداشت: راهکارهای برون رفت از این مشکلات باید در کمیته ای با حضور نمایندگان کشاورزان منطقه ؛ آب منطقه ای و مدیریت بحران استانداری ارائه و بررسی شود.

رسول زرگرپور با اشاره به انتقاد کشاورزان از احتمال استفاده سهم آب آنان برای فضای سبز، گفت: هیچ کس حق نداردسهم آب کشاورزان را در فضای سبز، مراکز علمی و شهرداری ها استفاده نماید که برابر گزارشات تاکنون این موضوع رعایت شده است اما در هر حال باید در کمیته ای که برای بررسی راهکارهای حل مشکلات تشکیل می شود بررسی گردد.

زرگرپور با بیان اینکه تکلیف حق آبه ها بین مناطق مختلف حوضه آبریز باید تا شهریور ماه مشخص شود، اظهارداشت: آب منطقه ای باید این موضوع را تعیین تکلیف نماید و حداکثر تا ۱۵ تیرماه اولین جلسه بررسی حقابه های مناطق برگزار شود و باید این موضوع کاملاً مشخص و حقابه ها دقیقاً تعیین گردد.

وی تاکید کرد: نمایندگان کشاورزان کشت بهاره استان باید طی ۱۰ روز آینده برنامه های خود را برای چگونگی توزیع آب در سقف ابلاغی اعلام کنند و در این ارتباط تفاهمات صورت گرفته با جهاد کشاورزی استان به قوت خود باقی است.

زرگرپور با بیان اینکه در برنامه توزیع آب ، خط قرمز مدیریت استان و کشور ، تأمین مطمئن آب شرب حوضه آبریز است، افزود: هیچکس راضی به خدشه دار شدن این خط قرمز نخواهد بود و همه بر آن تأکید دارند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: صنف کشاورزان استان باید به طور کامل به وظایف خود عمل نمایدو در قضاوت ها کل حوضه را در نظر بگیرد و اعضا نیز همکاری های لازم را با یکدیگر داشته باشند چرا که ساماندهی حوضه و کنترل برداشت ها، به صنف کشاورزان استان واگذار شده است که باید بین مناطق مختلف تقسیم شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند توزیع آب زیر نظر وزارت نیرو در استان اصفهان، گفت: برای استاندار اصفهان کل حوضه آبریز اهمیت دارد و هیچگاه تفاوتی بین کشاورزان مناطق مختلف استان قائل نبوده است.

گفتنی است در این جلسه مدیرکل جهادکشاورزی استان نیز ضمن ارائه گزارشی به بیان دیدگاه های کشاورزان پرداخت و نمایندگان کشاورزان نیز ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه و خالصانه از پیگیریها و اقدامات استاندار اصفهان در رفع مشکلات کشاورزان ، مسائل و مشکلات خود را ارائه نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز