سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز عنوان کرد

آغاز عملیات مرمتی خانه تاریخی سورگاه افوشته نطنز

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۴:۰۶:۲۴
کد خبر: ۵۷۴۶۰۶
آغاز عملیات مرمتی خانه تاریخی سورگاه افوشته نطنز
حسین یزدانمهر سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز از آغاز عملیات مرمتی خانه تاریخی سورگاه افوشته نطنز با اختصاص 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، حسین یزدانمهر سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز در این خصوص گفت:خانه تاریخی سورگاه یکی از بناهای تاریخی ارزشمند متعلق به دوره تیموری (600 سال) است و از نادر خانه های تاریخی باقیمانده با این قدمت در کشور محسوب می شود و موقعیت قرارگیری و تزیینات منحصر به فرد این خانه تاریخی بر ارزش و اهمیت آن افزوده است.

یزدانمهر ادامه داد: این خانه تاریخی دارای مالکیت شخصی می باشد و مالک خانه در راستای حفظ و حراست و مرمت این اثر اقدامات موثر زیادی را انجام داده است که جای تقدیر دارد.

یزدانمهر افزود: با توجه به جایگاه و ویژگی های خاص خانه تاریخی سورگاه، طی چند ماه گذشته توسط مالک خانه طرح مرمت و ساماندهی بنای سورگاه به یکی از بهترین مشاورین کشور واگذار شد و با دستور کار مشاور مرمت بنا با تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی آغاز گردید.

یزدانمهر پاکسازی، استحکام بخشی دیوارهای خشتی، پی بندی، طرح برداری از سقف ها و لنگه های باقیمانده، سبک سازی، دیوارچینی خشتی و اجرای سقف را از جمله اقدامات در راستای مرمت و بازسازی این خانه تاریخی برشمرد.

خانه تاریخی سورگاه با شماره 9050 درتاریخ 82/3/10 درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز