ایمنی ۸۰ درصد از ساختمان ها در اصفهان

آتش نشانی اصفهان الگویی برای کلانشهرهای کشور

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۱۳:۵۵:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۸۱۲
آتش نشانی اصفهان الگویی برای کلانشهرهای کشور
در جلسه شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بر لزوم ساختن شهری ایمن تاکید و گزارشی از اقدامات این سازمان ارائه شد.

به گزارش برنا از اصفهان، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان  در جلسه شورای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با حضور اعضای این شورا و شهردار اصفهان  افزود:  پس از حادثه پلاسکو تهران بازدیدهای ایمنی مجدد از ساختمان های بلند عمومی با ریسک بالا به طور مجدد انجام و تمامی آنها شناسنامه دار شدند.

بهزاد بزرگزاد با تاکید بر این که  شهر ایمن ساختنی است نه یافتنی،  اذعان داشت: در اصفهان 80 درصد ساختمانها می توانند در مقابل حریق از خودشان دفاع کنند.   

وی گزارشی از تعداد حریق و حوادث سال گذشته اشاره و بیان کرد: تعداد کل عملیات و اطفاء حریق سازمان آتش نشانی اصفهان در سال گذشته 9 هزارو 38 مورد، متوسط عملیات 25 مورد، آمار فوت شدگان در سال 95 نسبت به سال گذشته اش 25 درصد کاهش و نجات یافتگان 19 درصد افزایش داشته است.

بزرگزاد با بیان اینکه متوسط زمان رسیدن به محل حادثه در داخل محدوده 4 دقیقه و 11 ثانیه است، تصریح کرد: این زمان در خارج از محدوده به 10 دقیقه و 23 ثانیه می رسد. فراوانی حریق و حادثه در ماه های گرم سال بیشتر است مناطق 12،10 و 8 بیشترین حریق و مناطق 5، 4 و 8 بالاترین میزان حوادث را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان میانگین تماس با خطوط 125 را 843 مورد در روز ذکر کرد و ادامه داد: متوسط روزانه مستقر کردن خودرو توسط سازمان 10 مورد در روز است  و میزان برگزاری ساعت آموزشی 232 هزار و 129 نفر ساعت است.

اصفهان پیشتاز آتش نشانی های کشور در ایمن سازی اصناف

وی با بیان اینکه ایمن سازی اصناف توسط آتش نشانی اصفهان پیشتاز آتش نشانی کشور است، گفت: کارگاه های جعبه سازی  در خیابان اتشگاه اصفهان جمع آوری شده همچنین سیلندرپرکنی های خیابان بسیج به خارج از شهر انتقال  داده شده و تمام جایگاه های سوخت ایمن سازی شده است.

آتشپاد بزرگزاد با اشاره به برنامه های سازمان برای ایجاد تحول، تاکید کرد: نخستین اقدام حضور شرکت های دانش بنیان در سازمان آتش نشانی بود. به طور مثال ارتباط بیسیم در مترو برقرار نمی شد که این مشکل با همکاری شرکت های دانش بنیان برطرف شد استفاده از پهبادها، استفاده از موتورها و استفاده از نرم افزارهای مختلف از جمله دیگر موارد استفاده از شرکت های دانش بنیان در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز بزرگترین ستاد فرماندهی عملیات در ایستگاه پنج در حال ساخت است، اضافه کرد: از مهمترین اقدامات پس از مانورهای عملیاتی تحلیل های نرم افزاری است که با چک لیست هایی از پیش طراحی شده صورت می گیرد.

آتش نشانی اصفهان الگویی برای کلانشهرهای کشور

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نردبان دوم آتش نشانی به زودی به ناوگان عملیاتی سازمان خواهد پیوست، خاطرنشان ساخت: تجهیزات و دستگاه های مختلفی در سال گذشته خریداری شد که کمک بسیاری به ما برای انجام عملیات های مختلف کرد.

بزرگزاد در ادامه با اشاره به نیازها و مشکلات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، تاکید کرد: تقاضای همسان سازی حقوق، تقاضای بودجه عمرانی برای خرید تجهیزات، بزرگتر شدن تابلوهای آدرس و شماره کوچه ها، تعیین جایگزین برای ایستگاه 19 سازمان و پیگیری های لازم برای تجهیز سازمان با توجه به قول هایی که پس از حادثه پلاسکو رخ داد از جمله برخی درخواست ها و نیازهایی است که این سازمان دارد.

 

 

نظر شما