در دومین جلسه کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان؛

تمرکز دفتر دیده‌بان فضای کسب‌وکار اتاق بازرگانی در مسایل مالیاتی ،بیمه و بانکی فعالان اقتصادی

۱۳۹۶/۰۴/۰۱ - ۰۸:۴۷:۳۷
کد خبر: ۵۷۶۶۱۹
تمرکز دفتر دیده‌بان فضای کسب‌وکار اتاق بازرگانی در مسایل مالیاتی ،بیمه و بانکی فعالان اقتصادی
رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دفتر دیده‌بان فضای کسب‌وکار اصفهان باهدف بررسی مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برنا از اصفهان ،مرتضی بیشه در دومین جلسه کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان، مالیات ،بیمه تامین اجتماعی و مسایل بانکی را سه موضوع مهم قابل‌پیگیری و بررسی در این دفتر دانست و گفت:شناسایی قوانین مانع کسب‌وکار و رفع آن می‌تواند به رونق کار و تولید کمک کند.

وی تصیح کرد:پیرو مصوبه هیات رییسه اتاق دفتر دیده‌بان فضای کسب‌وکار با محوریت کمسیون بهبود کسب‌وکار اتاق تشکیل می‌شود.

کامران پور جوهری نایب رییس کمیسیون در این جلسه گفت:حمایت  از فعالان اقتصادی از طریق اخذ شکایات آنان  در خصوص اقدامات و رویه‌های خلاف بهبود کسب‌وکار دستگاه‌های مرتبط و ارجاع و انعکاس آن به مراجع ذیصلاح بعد از انجام کار کارشناسی و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه  از طریق ظرفیت‌های قانونی و افزایش سطح مطالبه گری بخش خصوصی و البته سوق دادن پتانسیل و تمرکز  مدیران بخش خصوصی به افزایش بهره‌وری واحدهای اقتصادی ، رصد مستمر وضعیت شاخص‌های فضای کسب‌وکار و تلاش و برنامه‌ریزی جهت ارتقا رتبه استان و  کشور در این زمینه و همچنین  اجرا دقیق قوانین و مقررات حمایتی چون قانون رفع  تولید یا بهبود مستمر فضای کسب‌وکار  و همچنین اقدامات عملی جهت حذف رویه‌ها و تصمیمات  اجرایی  مغایر با بهبود فضای کسب‌وکار و پیشنهاد نسخ قوانین مخل یا تصویب قوانین  مفید خصوصا از طریق تعامل با نمایندگان  و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی است .

ابوالقاسم  مرادی عضو کمیسیون در این جلسه خواستار شناسایی قوانین و بخش‌نامه‌های مخل کسب‌وکار از سوی دفتر بهبود کسب  کار اتاق بازرگانی شد.

مظفر احمدی دیگر عضو کمیسیون خواستار نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس شد و گفت:فعالان اقتصادی دیگر خواستار قانون جدید نیستند بلکه همین قانون‌های حمایت‌کننده به‌درستی اجرا شود.

شادان امینی دیگر عضو کمیسیون خواستار عضویت نماینده دیوان محاسبات کشور در شورای گفتگو باهدف اجرایی شدن مصوبات این شورا شد و گفت:حضور دیوان محاسبات در این شورا می‌تواند سازمان‌های دولتی را به اجرای مصوبات شورا ترقیب کند.

مسعود جمالی دیگر عضو کمیسیون خواستار تمرکز دفتر بهبود کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان بر پرونده‌های با فعالان اقتصادی در سازمان‌های دولتی ازجمله اداره کل مالیاتی،سازمان تامین اجتماعی و کار و رفاه اجتماعی شد و گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها می‌تواند مأموریت این را تحکیم بخشد.

مرتضی سلیمی عضو کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به 5 هزار پرونده شکایت در موضوع بیمه  تامین اجتماعی استان اصفهان گفت:900 پرونده در ماه گذشته از استان به تهران برای رسیدگی ارسال‌شده است و این آمار نشان از مشکلات متعدد بیمه تامین اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی می‌دهد.

نظر شما