سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان افتتاح شد

جنس افتتاحیه جشنواره سی ام کودکانه بود

۱۳۹۶/۰۴/۰۹ - ۱۲:۴۱:۵۵
کد خبر: ۵۷۹۷۵۶
جنس افتتاحیه جشنواره سی ام کودکانه بود
سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان با میهمانی شبانه کودکان اصفهانی در باغ نور کار خود را آغاز کرد.

به گزارش برنا از اصفهان، اصفهان شبی را به جشن نشست تا بار دیگر شاهد برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشد، انتظارها به پایان رسید و نتیجه پیگیری‌های مکرر در بازگشت جشنواره به خانه اصلی خود را کودکان، صاحبان اصلی این رویداد شاد و هنری جشن گرفتند.

باغ نور از ساعاتی قبل از جمعیت پر شده بود، انتظارها با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط گروهی از کودکان اصفهانی آغاز شد. سرود ملی که به پایان رسید هنوز حاضران بر صندلی‌ها ننشسته بود که با نور و موسیقی و آتش‌بازی شور و هیجان بر باغ نور حکم‌فرما شد.

حضور خاله شادونه (ملیکا زارعی) به همراه دونه‌ها (همراهان عروسکی خاله شادونه) تشویق حاضران را به همراه داشت، اجرای سرود توسط خاله شادونه آن‌قدر برای کودکان جذاب بود که برخی بادکنک‌ها را رها کرده و دست می‌زدند.

عروسک قشنگ من قرمز پوشیده

اجرای ترانه کودکانه‌ای که ریشه در کودکی پدر و مادرهایی داشت که امروز کودکان خود را همراهی کرده بودند سبب شد تا در ادامه برنامه کوچک و بزرگ با همدل باشند، «عروسک قشنگ من قرمز پوشیده، تو رختخواب مخمل آبی خوابیده» توسط ارکستر کودکان که با نوازندگی ارف، فلوت کلیدی، تار، ویولن و گیتار همراه بود نشان می‌داد این شب می‌خواهد خاطره‌ای ماندگار نه‌تنها در ذهن بلکه در قلب‌ها به یادگار بگذارد.

یادگاری از شجاعان روزگار

زینت‌بخش این برنامه کودکانی بودند که پدران خود را به پایداری اسلام هدیه کرده‌اند، فرزندان شهیدان مدافعان حرم که میهمانان ویژه شب شاد افتتاح سی‌امین جشنواره کودک بودند با تشویق و دعای خیر حاضران حمایت شدند.

سینمایی آبرومند

علیرضا داد، دبیر سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جشن افتتاح را متعلق کودکان دانست و گفت: وعده ما از فردا در سینماهای چهارباغ خواهد بود، این هفته موقعیتی فراهم آمده است تا خانواده و کودکان به تماشای 35 فیلم متنوع از سراسر جهان بنشینند و فرصتی به‌وجود آمده تا بینندگان نظرات خود راه به فیلم‌سازان منتقل کنند و این موقعیت هم برای شما و هم برای فیلم‌سازان ارزشمند است.

وی از برگزاری جشنواره در اصفهان اظهار خوشنودی کرد و بیان داشت: همه تلاش خود را می‌کنیم که این جشنواره هرسال در اصفهان برگزار شود و امیدواریم بتوانیم به مدد این جشنواره سینمایی آبرومند برای کودکان را به تماشا بنشینیم.

«رضا داد» هدیه‌ای هم به حاضران اهدا کرد و همه را شرکت‌کنندگان در افتتاحیه را به تماشای اولین شب جشنواره دعوت کرد.

صداپیشگان

هر دوره از جشنواره کودک با دوبله سر صحنه هنرمندان صداپیشه رنگ زندگی به خود می‌گیرد و در افتتاح این دوره از جشنواره نماینده‌های این یاران آشنا به روی صحنه آمده و احساسات خود را بیان کردند.

«مهوش افشاری» که صدا او را در کارتن «پسر شجاع» و «بچه‌های مدرسه والت» به خاطر می‌آوریم گفت: کودکان و نوجوانان را بسیار دوست دارم و خوشحالم که سال‌هاست برایشان خدمت می‌کنم.

«شوکت حجت» یاد کارتن فوتبالیست‌ها را زنده کرد و خاطر پیشکسوتان دوبله سرصحنه را گرامی داشت. سعید شیخ‌زاده از خاطراتش در فیلم «چاق و لاغر» گفت و افشین زی نوری که حضور در کارتن محبوب «موش سرآشپز» را در کارنامه خود دارد از حضور خود در اصفهان پایتخت فرهنگی ایران و جهان به‌عنوان آرزویی شاد یادکرد.

صدایی از آسمان

گروه موسیقی کودکانی که از آسمان بازگشته و توانسته‌اند با کمک موسیقی، غول سرطان را به‌زانو درآورند بار دیگر حس خاطره‌انگیزی به فضای باغ نور دارد، اجرای موسیقی «خونه مادر بزرگه» با همخوانی حاضران همراه بود، گویی که کودکان نیز این ترانه را می‌دانند و هم‌صدا با پدران و مادران آن را زمزمه می‌کردند.

محبوب 59 ثانیه‌ای

کودک 9 ساله‌ای که به‌واسطه لهجه زیبای خود در کلیپ 59 ثانیه مدیر مدرسه‌اش مشهور شده است به روی صحنه آمد. سجاد رضایی بار دیگر خاطره پوریا جعفری و شهریار فدایی را تعریف کرد.

او این‌گونه خود را معرفی کرد: «سجاد رضایی هستم، فرزند اکبر، کلاس دوم ب» و با کلام شیرین خود بچه‌ها را دعوت کرد تا به تماشای فیلم‌های جشنواره کودک بیایند.

هدیه از شهردار اصفهان

آخرین میهمان ویژه شب جشن کودکان کسی بود که از اولین روزهایی که سکان هدایت شهر را در دست گرفت قول داد تا تمام تلاش خود را انجام دهد تا بار دیگر جشنواره فیلم کودک به اصفهان بازگردد. مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان بچه به بغل به روی صحنه آمد و در پاسخ به سوال خاله شاهدونه که از او پرسید «این بچه شماست؟» پاسخ داد: خیر، اما تمام بچه اصفهان فرزند من هستند.

جمالی نژاد، اصفهان را وطن جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواند و اظهار داشت: امسال جشنواره‌ای متفاوت را شاهد خواهیم بود، زیرا همه برنامه‌ریزی این جشنواره را کودکان انجام داده‌اند.

شهردار اصفهان هدیه‌ای نیز به کودکان و خانواده‌هایی که برای دیدن جشنواره فیلم می‌آیند و اعلام شد که کسانی که بلیت جشنواره را خریداری می‌کنند، می‌توانند از مراکز تفریحی شهر اصفهان نیز دیدن کنند.

پایان‌بخش مراسم افتتاح شمارشی معکوسی بود که با حضور شهردار اصفهان، داوران نوجوان جشنواره، خبرنگاران نوجوان ایمنا در جشنواره، فرزندان مدافعان حرم، دبیر جشنواره، علی قاسم‌زاده معاون فرهنگی شهردار اصفهان و هادی نباتی‌نژاد رئیس روابط عمومی شهرداری اصفهان، سبب شلیک گلوله‌های نور به آسمان اصفهان شد.

 

نظر شما