مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در جشنواره طبیعت گردی نطنز تأکید کرد:

فعال بودن ۱۵ کارگاه مرمتی بزرگ در نطنز / قدیمی ترین خانه تاریخی استان اصفهان در حال مرمت است

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۲:۳۲:۵۲
کد خبر: ۵۸۰۷۸۲
فعال بودن ۱۵ کارگاه مرمتی بزرگ در نطنز / قدیمی ترین خانه تاریخی استان اصفهان در حال مرمت است
فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ظهر دیروز در آیین افتتاح دومین جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان داروئی شهرستان نطنز با ایراد سخنانی از فعال شدن 15 کارگاه مرمتی در سطح ملی در شهرستان نطنز خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، ظهر دیروز سه شنبه ششم تیر ماه و همزمان با دومین روز عید سعید فطر، فعالان گردشگری و طیبعت گردی نطنز میزبان مهمانانی از سراسر کشور و همچنین استان اصفهان در دومین جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی این شهرستان بودند.

در آیین افتتاح این جشنواره که میهمانانی از جمله رسول زرگرپور استاندار اصفهان، محمد علی فیاضی مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و مسئولانی از وزارتخانه های بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی حضور داشتند، فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی تأکید کرد: بدون شک ایران از لحاظ تمدنی از سابقۀ طولانی در میان ملل جهان برخوردار است.

او با اشاره به موضوع این جشنواره در زمینۀ طب سنتی تصریح کرد: امروزه با توجه به رویکرد کشورهای پیشرفته به طب سنتی و استفاده از گیاهان داروئی باید تأکید کنم که فرهیختگان ایرانی از سابقه ائی طولانی در حوزۀ طب سنتی برخوردارند به گونه ائی که دانشگاه " جندی شاپور " در پیش از اسلام با استفاده از تجارب علمی خود به ویژه در علم طب و تأسیس مکتب علمی "بغداد" در سدهای دوم و سوم هجری قمری خدمات شایسته ائی را به طب اسلامی ارائه کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در بخش دیگری ار سخنانش به سیر تطور تاریخ و تمدن در فلات مرکزی ایران و به ویژه شهرستان نطنز پرداخت و تأکید کرد: نطنز چکیده و عصاره تاریخ و تمدن و فرهنگ فلات مرکزی ایران را با سابقه بیش از 6000 سال در خود جای داده است، لذا امروزه این شهرستان با دارا بودن بیش از 1800 اثر تاریخی و جاذبه های ارزشمند طبیعی که ناشی از تنوع اقلیم در آن ( به ویژه باغ شهر تاریخی نطنز) است به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان اصفهان تبدیل شده است.

اله یاری در همین راستا ادامه دادو افزود: با توجه به اهمیت نطنز هم  اینک 15 کارگاه مرمتی بزرگ در سطح شهرستان بر پا شده است که فعالیتهای مرمتی حتی در سطح ملی در این کارگاه ها در حال انجام است که از آن جمله می توان به مرمت قلعۀ بزرگ "طرق رود" متعلق به دوران اشکانی، مرمت بافت تاریخی "افوشته"، مرمت "آتشکده نطنز "متعلق به دوران ساسانی و مرمت قدیمی ترین خانۀ تاریخی استان اصفهان با نام " سورگاه " متعلق به سدۀ هشتم هجری قمری ( دوران تیموریان) در این شهرستان اشاره کرد.

گفتنی است، دومین جشنواره طیبعت گردی، گیاهان داروئی و طب سنتی شهرستان نطنز از تاریخ ششم تیرماه به مدت چهار روز در این شهرستان بر پا می باشد.

در حاشیۀ این جشنواره مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و هیئت همراه از بزرگترین هتل در دست ساخت شهرستان نطنز نیز بازدید به عمل آورد.

 مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در همین زمینه اظهار داشت: با اتمام این هتل در پایان نیمه اول سال 1396 شاهد اضافه شدن یکصد تخت به ظرفیت اقامت گردشگری استان اصفهان خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز