معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار کرد:

محدودیت منابع آبی استان، افزایش بهره‌وری در مصرف آب

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۱:۰۱:۱۵
کد خبر: ۵۸۱۲۶۸
محدودیت منابع آبی استان، افزایش بهره‌وری در مصرف آب
در شرایط کنونی با توجه به محدودیت منابع آبی استان، افزایش بهره‌وری در مصرف آب از اولویت‌های بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.

به گزارش برنا از اصفهان، آقای مهندس اصغر محسن‌زاده کرمانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به محدودیت منابع آبی استان، افزایش بهره‌وری در مصرف آب از اولویت‌های بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم تغییر الگوی کشت بر اساس شرایط استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش در حال شکل گرفتن است، امروز شاهد گسترش کشت در محیط‌های کنترل شده و گلخانه‌ها هستیم، از طرفی جایگزینی و تغییر فصول در برخی کشت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته ، برای نمونه کشت چغندر از بهار به پاییز منتقل شده است و جایگزینی ارقام مقاوم به شوری و خشکی نیز در حال گسترش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: تلاش‌های بسیار زیادی شکل گرفته تا از وارد شدن هر گونه خسارت به کشاورزان جلوگیری شود و در همین ارتباط سیاست‌های خرید تضمینی نیز در حال اجرا است به گونه‌ای که این سیاست‌ها برای 17 محصول زراعی و 11 محصول باغی اجرا می‌شوند.

وی با اعلام گسترش پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در سطح استان اصفهان تاکید کرد: تاکنون بیش از 90 هزار هکتار از مجموع 120 هزار هکتار اراضی استان که به کشت غلات اختصاص یافته‌اند سم پاشی شده‌اند، البته در این بخش نیاز به تجهیزات و امکانات بیشتری است تا بتوان دامنه فعالیت‌ها را گسترش داد.

نظر شما