اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان

اجرای مفاد منشور حقوقی مسافر همزمان با آغاز سفرهای تابستانی

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۴:۰۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۱۴۶۹
اجرای مفاد منشور حقوقی مسافر  همزمان با آغاز سفرهای تابستانی
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت:باتوجه به آغاز فصل تابستان وپیش بینی افزایش سفر در این ایام طرح ویژه نظارت بر خدمات بخش حمل و نقل مسافر آغاز شد.

به گزارش برنا از اصفهان،مهدی خضری ادامه داد:اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان این طرح  را با هماهنگی تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای مسافر برای خدمت رسانی به مسافرین  با ظرفیت 5 هزارو 300 ناوگان عمومی اتوبوس ، مینی بوس و سواری ارائه کرده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان عنوان کرد: کلاس های آموزشی برای رانندگان  بخش حمل و نقل جاده ای مسافربرگزار شد و تیم های نظارتی در کل استان جهت رفع نواقص و رسیدگی به مشکلات مسافرین در پایانه های مسافربری استقرار یافته اند.

خضری اذعان کرد:در راستای اجرای این طرح و با همکاری پلیس راه استان،نظارت بر عملکرد  مدیران فنی و ناوگان اعزامی به مقاصد برون شهری  قبل از سفر در دو شیفت صبح و عصر در پایانه های مسافربری در حال انجام است .که بر اساس آن بازرسان اداره کل به همراه پلیس راه استان ضمن کنترل عملکرد مدیران فنی ناوگان اعزامی از نظر تجهیزات فنی وقابلیت انجام سفر ایمن،موارد تخلف شرکتها را جهت رسیدگی به اداره کل گزارش نموده و در مواردی نیز ناوگان فاقد شرایط فنی مناسب تا زمان رفع نقص از اعزام منع می شود.

وی افزود:در زمینه نظارت بر عملکرد شرکت های مسافربری در خصوص پیش فروش بلیط ناوگان، نحوه  رفتار و برخورد پرسنل و سایر موارد مربوط به شرکت ها در راستای اجرای مفاد منشور حقوقی مسافر نیز بازرسان و نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه ها و نمایندگان ادارات راهداری و...شهرستان ها نظارت کافی را بعمل می آورند.

خضری با اشاره به کاهش تصادفات در نقاط حادثه خیز استان اذعان کرد: حضور گشت های راهداری و پلیس راه و استفاده از علائم رانندگی در این نقاط را افزایش داده ایم.

وی در خصوص افزایش هزینه بلیت های مسافرتی گفت:در طول  هفته نرخ بلیط های ناوگانهای مسافربری شناور سازی شده و شرکت های مسافربری خدماتی را با کاهش این نرخ ها به مسافرین ارائه می دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز