رئیس سازمان سینمایی کشور:

معضل عدم اکران فیلم های جشنواره کودک در سراسر کشور

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۴:۳۵:۴۱
کد خبر: ۵۸۲۶۳۰
رئیس سازمان سینمایی کشور در نشست خبری سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: باید بپذیریم که عدم اکران فیلم های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سراسر کشور همزمان بابرگزاری جشنواره در اصفهان یک معضل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد مهدی حیدریان ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر شاهد اکران همزمان فیلم های حاضر در جشنواره در سایر شهرهای ایران هستیم، اما این اتفاق برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان رخ نداده است. بدین ترتیب همه بچه های کشور درگیر جشنواره نمی شوند.

وی افزود: برنامه داریم با انعقاد تفاهم نامه با استانداری ها ، امکان تولید، ساخت و اکران فیلم های کودک و نوجوان را در سایر شهرستان ها فراهم سازیم. کار سخت و پیچیده ای نیست و با تعامل درون بخشی و همکاری سایر نهادها مانند استانداری ها می توان این برنامه را اجرایی کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور در خصوص حمایت از سینمای کودک و نوجوان اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف در سینمای کودک و نوجوان ، عدم بکار گیری از تکنیک ها و تکنولوژی های روز در ساخت و تولید فیلم است. می توانیم با دراختیار قرار دادن امکانات به فیلم سازان ژانر کودک امکان خلق یک اثر ویژه این گروه های سنی با استانداردهای روز دنیا را فراهم سازیم تا بتوانند در صنعت و اقتصاد سینما قوی تر وارد شوند.

حیدریان با بیان اینکه از محتوی فیلم های اکران شده در جشنواره کودک و نوجوانان اطلاع چندانی ندارد یادآور شد: باید از سینمای کودک و نوجوان حمایت کرد و امید واریم بتوانیم با همکاری هم این اتفاق را رقم بزنیم.

 

خبرنگار: سمیه مسرور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز