روی خط ورزش آران و بیدگل

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۱۳:۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۱۸۲
روی خط ورزش آران و بیدگل
روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان آران و بیدگل خبر داد:

به گزارش برنا از اصفهان، کوهنوردان آران و بیدگلی متشکل از یک تیم 32 نفره به قله 4850 متری علم کوه که به عنوان فنی ترین و دومین قله بلند کشور می باشد صعود نمودند.

این برنامه در روزهای پنج شنبه و جمعه 15و16 تیرماه سال جاری انجام شد و کوهنوردان ازمسیر جبهه جنوبی؛ مسیر کوهپیمایی که از رودبارک آغاز می‌شود و با گذز از ونداربن، تنگ گلو و حصار چال از سمت جنوبی به قله علم‌کوه می‌رسد.

علم‌کوه نام کوهی با ارتفاع قله ۴۸۵۰ متر است که در منطقه تخت سلیمان در استان مازندران واقع شده‌است. قلّه علم کوه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران به شمار می‌رود. بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره‌ایست که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در ایران است. این دیواره در ایران، جایگاهی مانند کی۲ در جهان را داراست.

حضور بانوان کوهنورد آران و بیدگلی در دوره یخ و برف پیشرفته

آن دسته از کوهنوردانی که کوهنوردی را در شرایط حرفه ای دنبال می کنند گذراندن دوره پیشرفته یخ و برف لازم و ضروری می باشد و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی الیگودرز جهت رفع نیاز کوهنوردان یک دوره چها روز کارآموزی یخ و برف پیشرفته از تاریخ 13 الی 16 تیرماه سال جاری در منطقه دره دایی اشترانکوه با مدرسی پروین رضایی برگزار نمود

رقیه ایمانیان ،فاطمه تاجگردون و عاطفه فرهادی سه تن از بانوان کوهنورد آران و بیدگلی در این دوره حضور داشتند

نگهداری ابزارها ، ابزار شناسی پیشرفته ( کلنگ ، تبر یخ ، کرامپون ، کلاه کاسک ، ابزار های صعود ، ابزار های فرود و ... ) ، گره های پیشرفته ، صعود و فرود با کرامپون ، فرود و صعود با ابزار در شیبهای تند ، حمایتها ، ترمز ها در سقوط ناگانی با و بدون کلنگ ، کارکاههای حمایت و فرود ( قارچ برفی ، وای شکل ، لنگر برف ، تی شکل و ... ) ، ایمنی کارگاه ها ، فرود با طناب و بدون کمک ابزار در شیب های کم ، فورد با ابزار و به کمک گره های پشتیبان فرود ، هم طنابی در یخچال ، عبور از تله ها و شکافهای برفی ، کارگاههای قابل بازگشت ، بالاکشی بار یا مصدوم ، صعود کرده ای ، صعود برفچال و بهمن شناسی از سرفصل های ارائه شده در این دوره بود

یخچال دره دائی محل برگزاری دوره در منتهی الیه شرقی رشته کوه اشترانکوه و در منطقه شرقی قله کول جنون و پناهگاه مرحوم کامران سلیمانی واقع شده است- و وجود برف سفت و گاهی یخزده در آن همیشگی و دائمی می باشد- طبق نظر و تائید مدرسان و مربیان تراز اول فدراسیون کوهنوردی این یخچال مناسب برگزاری دوره های آموزشی و کارآموزی می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز