با تصمیم اعضای شورا شهر صورت گرفت:

عمر باشگاه ورزشی شهرداری کاشان به اتمام رسید

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۱۰:۳۴:۱۵
کد خبر: ۵۸۴۵۹۷
عمر باشگاه ورزشی شهرداری کاشان به اتمام رسید
اعضای شورای اسلامی شهر کاشان به اتفاق به مسکوت ماندن کلیات لایحه اصلاح اساسنامه سازمان های وابسته شهرداری و همچنین عدم ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری کاشان رای دادند.

به گزارش برنا از اصفهان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، سیصد و نهمین نشست شورای اسلامی شهر کاشان به لایحه شهرداری پیرامون بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص اصلاح اساسنامه های سازمان های  وابسته بر اساس الگوی پیشنهادی وزارت کشور و نیز بررسی و تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری اختصاص داشت که با حضور اعضا و نمایندگان شهرداری کاشان مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورا به عنوان یکی از مخالفان لایحه پیشنهادی در خصوص اصلاح ساختاری یا اساسنامه ای سازمان های وابسته شهرداری بر اساس الگوی ارائه شده توسط وزرات کشور اظهار کرد: این موضوع بر خلاف سمت و سوی مدیریت کشور که در جهت کوچک سازی است محسوب می شود چراکه بر اساس این الگو ، بار سازمان ها بر دوش شهرداری گذاشته می شود.

سید علی ثابت تصریح کرد: قرار بر این بوده است که با برون سپاری سازمان ها، زمینه خودکفایی و حتی انتفاع آوری مهیا شود بنابراین با این شرایط دولت، دوازدهم نسبت به جراحی مجدد این بخشنامه اقدام می کند.

وی افزود: نباید این اصلاح، روی کاشان امتحان شود بلکه باید فرصتی داد تا سایر شهرها نیز آن را انجام دهند بدون شک کسی برای این فرصت بررسی، خرده ای به کاشان نمی گیرد.

علی هاشمی طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا دیگر مخالف لایحه نیز با بیان اینکه نباید کاشان محل آزمون و خطای دیگران شود  عنوان کرد: این در حالی است که شهر اصفهان با مناطق و سازمان های متعدد نسبت به اجرای این بخشنامه، اقدامی نکرده است باید مشاهده کرد آیا این موضوع در یک شهر در کشور انجام می شود سپس از کاشان انتظار پذیرش آن را داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا نیز با اشاره به اینکه هنوز هیچ بازنگری در مورد اساسنامه ارائه شده صورت نگرفته و الزامات متناقض یکی از اشکالات مهم آن است گفت: درحالی که ذیل مصوبه، لزوم تصویب شورا مطرح شده پس چگونه شناسه های ملی مسدود شده در حالی که چنین چیزی به تصویب شورا نرسیده بنابراین این یک خلاف و قابل پیگیری قضایی است.

مجید شمس عدم توجه به نقش شورا را دیگر اشکال اساسی الگوی ارائه شده دانست و افزود: نقش شورای شهر در تأمین منابع مالی، هیئت مدیره، شورای سازمان ها و... مشخص نیست و اختیارات آن گرفته شده است.

دکتر حسن الماسی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز، گنجاندن سه تحول به صورت همزمان را یکی از معایب ارائه الگوی پیشنهادی دانست و خواستار اجرای این فرآیند به صورت تدریجی تدوین چارت، روند ادغام و تغییر اساسنامه شد.

محسن فخری معاون برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری نیز در این نشست با تأکید بر الزامات قانونی در زمینه اصلاح ساختارها، خواستار تصمیم گیری و ارائه راهکاری از سوی اعضای شورا برای واکنش مناسب نسبت به این الزام شد.

بر اساس تصمیم اعضای شورا مقرر شد لایحه پیشنهادی به مدت 45 روز مسکوت مانده و سپس بررسی های لازم جهت تصویب یا عدم تصویب کلیات آن صورت گیرد.

بررسی و تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری کاشان یکی دیگر از موضوعات مطروحه در سیصد و نهمین جلسه علنی شورا بود که اعضای شورا پس از ارائه گزارش احمد شاه بالایی مدیرعامل باشگاه، به بحث پیرامون آن پرداختند.

علی هاشمی طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره چالش های مالی شهرداری، عدم وجود منابع لازم برای حضور در ورزش قهرمانی را یادآور شد و در عین حال حفظ تیم هندبال به عنوان نماینده آسیا و همچنین تیم بسکتبال را همراه با بررسی هزینه ها خواستار شد و تعیین فردی مجرب و کارآزموده را برای مدیریت تیم ها بسیار ضروری دانست.

امیرحسین پارسا نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با تأکید بر وظیفه شورا نسبت به حمایت از ورزش، ایجاد باشگاه ورزشی در شهرداری را با وجود سازمان فرهنگی ورزشی قابل تأمل دانست و با یادآوری موفقیت های گذشته در این خصوص، تنها موافقت خود را با تیم داری در رشته هندبال اعلام کردو خواستار اداره سایر تیم های سطوح پایین تر توسط سازمان با رویکرد پرورش استعدادهای بومی شد.

مهندس جواد حاجی قدیری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با تقدیر از نقش آفرینی شهرداری در حمایت از ورزش، وجود حامیانی در رشته های توپی مانند والیبال و فوتبال را پیش از این متذکر شد و افزود: باید سازمان فرهنگی ورزشی در این رشته ها که دارای هزینه های سنگینی  است وارد شده و با اقدامات زیربنایی نسبت به ارتقای ورزش درسطوح پایه اقدام کند بنابراین تنها حداکثر با اداره تیم هندبال موافق بوده که آن هم می تواند با تمهیداتی نظیر حامی مالی هزینه های اداره کمتری داشته باشد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورا با یادآوری موضع خویش نسبت به ایجاد باشگاه ورزشی در شهرداری، به آمار حضور شهرداری های کشور در امر سرمایه گذاری ورزش قهرمانی اشاره و اظهار کرد: شهرداری هیچ وظیفه ای برای حمایت از ورزش قهرمانی ندارد و به جای هزینه هایی که صرف این امر در ورزش شهرستان طی دو سال اخیر شد می توانست در امر فرهنگ شهری و ترویج و اشاعه ورزش همگانی و تقویت زیرساخت ها در این حوزه موثر باشد.

سید علی ثابت غفلت از شکل گیری فضای ورزشی و برنامه محلات را یادآور شد و افزود: شهرداری ها باید تمام هم و غم خود را به ورزش همگانی معطوف کنند چراکه ورزش قهرمانی متولی دیگری دارد چنانکه می توانستیم به جای هزینه برای تیم هندبال که شاکله آن را مربیان و بازیکنان ملی پوش تشکیل می دادند به حمایت از مربیان و ورزشکاران بومی بپردازیم.

مصطفی کردمیل دیگر عضو شورا ضمن اعلام عدم موافقت خود با ادامه تیم داری شهرداری، به مشکلات ابتدایی برخی از علاقه مندان به ورزش در کاشان پرداخت و خواستار توجه به امکانات و تسهیلات ورزشی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه ای شهر شد.

علی رسول زاده عضو دیگر شورا عدم زیرساخت مناسب به خصوص در زمینه ورزش را نشانه ضعف نگاه درست به مسائل دانست و عنوان کرد:‌ ورزش همگانی نظیر تقویت ورزش محلات یکی از موارد مهم در این زمینه است و به جای هزینه های چند میلیاردی می توانیم نسبت به تجهیز و توسعه مکان های ورزشی اقدام کنیم.

وی، لزوم استفاده از شرکت ها  و بخش خصوصی را برای حمایت از تیم های ورزشی در زمینه قهرمانی و همچنین اختصاص تسهیلات و امکانات برای کمک به فعالان و حامیان ورزشی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

دکتر الماسی رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز ، با یادآوری پیوند شهر سالم و شهروند سالم، ترویج فرهنگ ورزش در میان اقشار مختلف جامعه را یکی از وظایف شهرداری قلمداد کرد و با اشاره به فعالیت حدود 45 هیئت ورزشی، حمایت از این هیئت ها و نیز تقویت ورزش همگانی توأم با توسعه زیرساخت های ورزشی در سطوح مختلف را یکی از اقدامات ضروری خواند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورا نیز با اذعان به محدودیت های اعتباری مجموعه های فرهنگی و ورزشی در شهرستان، حمایت شهرداری را با توجه به انتظارات مردمی ناگزیر و امری پسندیده قلمداد و بیان کرد: اما نکته مهم در این زمینه آن است که سمت و سوی حرکتی با اهداف کلی حاکم بر وظایف  شهرداری ها متفاوت به نظر می رسد و با شرح وظایفی نظیر تقویت ورزش همگانی و شهروندی، رفاه و نشاط مردم و.. فاصله دارد نکته ای که دیگر کلان شهرها و یا مناطق مشابه کاشان نیز با آن مواجه هستند.

علیرضا پورعسگری، با اشاره به مشکل تیم هندبال شهرداری، لزوم مواجهه دقیق تر با حوزه ورزش قهرمانی را مهم خواند و با اشاره به پیشینه فعالیت های ورزشی در مقطع پایه، ضرورت اهتمام بیش از پیش در این حوزه را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با ارائه تعریفی از سه نوع ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای بیان کرد: متولی ورزش همگانی مجموعه ای از چندین دستگاه و نهاد از جمله شهرداری است و مسئولیت نقش آفرینی در حوزه ورزش قهرمانی بر دوش فدراسیون ها، ادارات، ادارات کل و وزارت ورزش و جوانان، هیئت های ورزشی است اما در عرصه ورزش حرفه ای که در قالب لیگ های برتر و رده های مختلف دسته بندی می شود قرعه به نام بخش خصوصی افتاده است.

حسین حیدریان با یادآوری دوران اوج باریج اسانس و توزین الکتریک و عدم حمایت از این دو تیم را خاطرنشان کرد و افزود: حضور این دو تیم توانست نام کاشان را به خوبی به ورزش کشور معرفی کند اما به دلیل مشکلات و ضعف حمایتی به دلیل خلأ قانونی این روند دنبال نشد.

وی، با اشاره به حضور بیش از 5 هزار بیمه شده در فوتبال و گستردگی بیشتر جامعه مخاطب این رشته نسبت به هندبال و بسکتبال در شهرستان و همچنین با توجه به برخورداری منطقه از ورزشگاه 15 هزار نفری فوتبال و خطر بلااستفاده ماندن و تخریب زیرساخت های آن، خواستار حفظ‌ تنها این تیم از شهرداری شد.

سید مهدی ناظم رضوی عضو دیگر شورا با تأکید بر مخالفت با اساس تیم داری عنوان کرد: باید زمینه را برای حضور جوانان در امر ورزش مهیا سازیم تا ضمن نشاط و شادابی جامعه، از خطر ابتلای نسل جوان به انواع ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی جلوگیری کنیم اما باید در کنار این ورزش بتوانیم مشکلات شهر حل کنیم و فرهنگ ورزش صحیح را در جامعه نهادینه سازیم.

در پایان این نشست، ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری کاشان به رأی گذاشته شد که با تأیید تمام اعضا، عدم ادامه فعالیت باشگاه مورد موافقت قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز