مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در نشست انجمن میراث فرهنگی فریدن

پایگاه مطالعات باستان شناسی فریدن بزرگ تاسیس می شود

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۱:۰۷:۲۵
کد خبر: ۵۸۵۱۹۲
پایگاه مطالعات باستان شناسی فریدن بزرگ تاسیس می شود
فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، در هفتمین نشست انجمن میراث فرهنگی شهرستان فریدن از تاسیس پایگاه مطالعات باستان شناسی منطقه فریدن بزرگ در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان که با حضور سید علی صالح درخشان مشاور امور اجرائی مدیر کل، شهرام امیری، مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل و راحله یوسفیان، مسئول تشکلهای اداره کل در هفتمین نشست انجمنهای میراث فرهنگی شهرستان فریدن شرکت کرده بود با ایراد سخنانی خطاب به مسئولین و فرهیختگان شهرستان تاکید کرد: امروزه مباحث مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از مهمترین مقوله های کشور است و شاید برای اولین بار است که تمامی مسئولین عالی رتبه کشور به یکسان، خصوصا در راستای تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی بر توسعه و ترویج این مباحث اعتقاد دارند.

او افزود: متاسفانه در سالهای گذشته به میراث ارزشمند فرهنگی غرب استان اصفهان به ویژه منطقه فریدن بزرگ آنگونه که شایسته است پرداخته نشده، لذا با توجه به اینکه فریدن بزرگ، یکی از مهمترین پایگاه های باستان شناسی استان بشمار می رود، انتظار داریم تا همگی نهادها و ارگانهای اجرائی با همکاری مردم و تشکلهای دوستداران میراث فرهنگی دست به دست هم داده و بکوشیم تا درخشش میراث فرهنگی فریدن بزرگ را به عنوان یک سرمایه هویتی و ظرفیتی مهم جهت توسعه اقتصادی مردم منطقه با تدبیر و خلاقیت و با برنامه ریزی علمی به همه گردشگران معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: با توجه به وجود محوطه های فراوان باستانی در منطقه فریدن بزرگ، برنامه ریزی لازم جهت تاسیس پایگاه های باستان شناسی فریدن بزرگ انجام شده و طرح آن جهت تائید نهائی به پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ارسال شده، لذا امیدواریم بزودی این پایگاه در منطقه تاسیس شود.

اله یاری در بخش دیگری از سخنانش به مباحث گردشگری و صنایع دستی پرداخت و افزود: با تاسیس خانه صنایع دستی در شهرستانهای استان به ویژه فریدن به دنبال پژوهش و شناسائی صنایع دستی غنی شهرستان به ویژه شناخت صنایع دستی روستاهای فریدن هستیم ، زیرا بسیاری از این صنایع دستی در گذر ایام، رو به فراموشی رفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد و اظهار داشت: با ترویج صنایع دستی و توسعه گردشگری در منطقه بدنبال تحقق شعار رهبر فرزانه انقلاب در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال هستیم، لذا طبیعت منحصر به فرد منطقه و آب و هوای پاک، شرایط مناسبی را برای توسعه گردشگری طبیعت و گردشگری سلامت در منطقه فراهم می آورد.

اله یاری در پایان سخنانش تصریح کرد: همگرائی و همدلی در کنار خلاقیت و برنامه ریزی علمی نقش مهمی در گسترش گردشگری شهرستان به صورت علمی و متوازن ایفا می کند.

شایان ذکر است مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه حضورش در شهرستان فریدن ، نشستی نیز با اعضای تشکلهای دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان داشت.

او در این نشست خطاب به اعضای تشکلهای دوستداران میراث فرهنگی شهرستان فریدن پس از شنیدن نظارت آنها اظهار داشت: در طی 4 سال گذشته تلاش کرده ایم تا حضور میراث فرهنگی صرفا به اصفهان و 2 یا 3 شهرستان شاخص محدود نباشد، بلکه حضور میراث فرهنگی در 24 شهرستان استان ملموس باشد، با این وصف معتقدیم با تمام تلاشهای انجام شده و همچنین با توجه به وجود 22 هزار اثر تاریخی در سطح استان در کنار شاخصه های متنوع گردشگری و صنایع دستی، هنوز کار زیادی پیش روی خود داریم.

در بخش دوم سفر مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان به شهرستان فریدن، وی از اقامتگاههای بوم گردی و مناطق شاخص شهرستان نیز با حضور جمعی از مدیران اداره کل بازدید به عمل خواهد آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز