ساماندهی عرضه صنایع دستی در میدان امام (ره) اصفهان به عنوان بزرگترین مرکز عرضه صنایع دستی جهان

در آستانه آغاز دور دوم سفرهای گردشگران خارجی

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۲:۳۰:۱۲
کد خبر: ۵۸۸۳۲۸
در آستانه آغاز دور دوم سفرهای گردشگران خارجی
مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تشکیل کمیته ساماندهی عرضه صنایع دستی و بهبود ارائه خدمات و اجرای طرحهای اداره کل در محوطه جهانی میدان امام اصفهان جهت گردشگران، به ویژه گردشگران خارجی همزمان با آغاز دور دوم سفرهای گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش برنا از اصفهان، شهرام امیری با اعلام این مطلب افزود: با توجه به وجود نزدیک به 500 فروشگاه عرضه صنایع دستی ایرانی در مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش جهان) و همچنین وجود صدها فروشگاه در بازار عظیم و تاریخی قیصریه در محور شمالی این میدان بزرگ، در آستانه آغاز دور دوم سفرهای گردشگران خارجی به دیار نصف جهان و اجرای طرح ساماندهی عرضه و فروش صنایع دستی ایرانی به گردشگران و به ویژه گردشگران خارجی در این میدان عظیم از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز می شود.

او با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی عرضه صنایع دستی و بهبود کیفیت خدمات به گردشگران و برنامه ریزی در این زمینه تاکید کرد: با برگزاری جلسات متعدد این کمیته به ریاست مدیر کل میراث فرهنگی استان و با محوریت مشاور امور اجرائی مدیر کل و معاونتهای گردشگری، صنایع دستی و همچنین مدیریت میراث فرهنگی شهرستان اصفهان و مدیریت امور بناهای تاریخی ، از این پس تمامی راهنمایان تورهای داخلی و خارجی در تمامی ابنیه تاریخی و جاذبه ها و محوطه های گردشگری اصفهان به ویژه مجموعه میدان امام موظف به الصاق کارت رسمی تورلیدری بوده و با هرگونه حضور راهنمایان غیر رسمی همراه با گردشگران به ویژه خارجی با هماهنگی نهادهای ذی ربط برخورد قاطع و قانونی به عمل خواهد آمد. لذا با توجه به برگزاری نشستهای مشترک میان معاونت گردشگری، انجمنهای راهنمایان گردشگری و سایر نهادهای ذی ربط ، گشتهای ویژه جهت نظارت بر حسن انجام این مقوله در محورهای تاریخی برقرار خواهد شد.

امیری همچنین به برگزاری نشستهای متعدد میان مسئولین اداره کل در حوزه صنایع دستی و همکاران اتحادیه صنایع دستی اصفهان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های به عمل آمده بیش از 500 فروشگاه صنایع دستی در محور داخلی میدان و بازارهای پیرامون و سپس فروشگاه های بازار عظیم قیصریه در سه مرحله دارای کد شناسائی گردید و این کدها جهت شناسائی و نظارت بر فعالیتهای آنان در معرض دید گردشگران به ویژه گردشگران خارجی نصب خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه به سایر اقدامات این اداره کل در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: از این پس تمامی فروشگاه های صنایع دستی این محور عظیم تاریخی که به ثبت جهانی رسیده است برچسب قیمت به دو زبان فارسی و انگلیسی به صورت ریال و دلار نصب خواهند کرد، بر این اساس با تشکیل کمیسیون نرخ گذاری در معاونت صنایع دستی، این معاونت بر نرخ گذاری فروشگاه های صنایع دستی به ویژه بر نوسان قیمت ارزهای خارجی و تغییر قیمتهای اجناس صنایع دستی بر اساس ارزهای خارجی نظارت مستقیم خواهد داشت.

او همچنین در همین رابطه تصریح کرد: تمامی فروشگاه های صنایع دستی در مجموعه جهانی میدان امام اصفهان بر اساس مصوبات کمیته ساماندهی عرضه صنایع دستی در میدان امام اصفهان موظف به صدور فاکتور رسمی به گردشگران داخلی و خارجی می باشند.

امیری ادامه داد و اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این کمیته، کلیه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی می توانند شکایات احتمالی خود را به آدرس ایمیل این اداره کل به آدرس isfahanmiras@yahoo.com ارسال نمایند. لذا این اداره کل به تمامی شکایات از اقصی نقاط جهان بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده رسیدگی نموده و گردشگران را در جریان رسیدگی به شکایات خود قرار خواهد داد.

او در پایان تصریح کرد : گروه کارشناسان نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان شامل کارشناسان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین گردشگری با استقرار در دفتر اطلاع رسانی گردشگران واقع در کاخ عالیقاپو بر روند اجرائی این طرح جهت فراهم نمودن اوقاتی خاطره انگیز ویژه گردشگران در دیار تاریخی نصف جهان نظارت خواهند کرد.

 

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته ساماندهی عرضه صنایع دستی، بهبود کیفیت و خدمات رسانی به گردشگران در مجموعه های تاریخی و گردشگری اصفهان، پیشنهادات بهبود خدمات به گردشگران در قالب بروشورهای تبلیغاتی تهیه شده و در تمامی بناهای تاریخی، واحدهای اقامتی و فروشگاه های صنایع دستی همراه با آدرس ایمیل رسیدگی به شکایات در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت، تا از این طریق گردشگران بتوانند با انتخاب سوغاتی مناسب و دریافت خدمات مناسب گردشگری، اوقاتی خاطره انگیز را در اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی تجربه نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز