مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری:

همدلی و همزبانی اعضای شوراهای اسلامی باعث توسعه شهری خواهد شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۳:۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۸۸۳۹۸
همدلی و همزبانی اعضای شوراهای اسلامی باعث توسعه شهری خواهد شد
کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار با حضور مسئولین در فرهنگسرای ادب و هنر گلدیس شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش برنا از اصفهان، علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره های آموزشی تاثیرگذار گفت: اگر مبنای کار قانون باشد و براساس وظایف محوله عمل شود و همچنین در انجام کارها همدلی، انسجام مورد توجه قرار گیرد و رضای خدا و خدمت به مردم هدف باشد تمامی کارها طبق روال و بدون مشکل پیش خواهد رفت.

در ادامه جلسه توجیهی منتخبین پنجمین دوره شورا، مهندس محمدرضا کمالی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری اصفهان ضمن تشکر و قدردانی از شهردار و فرماندار شهرستان برای برگزاری چنین کارگاهی گفت: تصمیم گیری و تصمیم سازی خوب در یک شهر با رعایت مهارت های مذاکره و مخاطبه، خوب گوش دادن، ارتباط دوستانه اخلاقی و شفاف با محیط، تحلیل سیستم و تدوین برنامه ریزی راهبردی علاوه بر تاثیر گذاری مثبت در شهر، می تواند تاثیرات ملی نیز داشته باشد.

وی خارج شدن از دایره قوانین کشور را یکی از موانع موفقیت شوراهای اسلامی برشمرد و افزود: در دوره‌های پیشین، گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد که اداره کل بازرسی استان اصفهان، درباره مصوبه خلاف قانون شورای یکی از شهرها تماس می‌گرفت؛ همچنین، گاهی اوقات اختلافات درونی اعضای شوراهای اسلامی به جامعه منتقل می‌شد و ناخرسندی مردم را در پی داشت.

کمالی درباره وظایف اجرایی و نظارتی شوراها گفت: از جمله این موارد می توان تهیه لوایح، همکاری و تعامل با دستگاهای اجرایی، ماده  ١٧٤ قانون برنامه پنجم، ماده ١٠١ قانون شهرداری و معرفی اعضای شورا در کمیسیون های ماده ١٠٠ اشاره و وظایف نظارتی شوراها از جمله تایید بودجه شهرداری، نظارت بر پروژه ها و وضع تعرفه عوارض محلی را از دیگر وظایف اعضای شورا عنوان کرد.

کمالی از برخی آسیب های شورای اسلامی سخن گفت و شافزود: روحیه کارگروهی داشتن، پرهیز از شتاب زدگی در تصمیم گیری، انتخاب شهردار، اشرافیت به قانون ،جلب رضایت خدا، احترام متقابل به یکدیگر، پرهیز از خود محوری و توجه به منافع عمومی مردم و دوری از تمایلات سیاسی موجب همدلی و همزبانی میان اعضای شوراهای اسلامی و در نهایت باعث توسعه شهری خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت برای اولین بار است که اعضای شورا قبل از شروع کارشان در چنین جلسه ایی حضور پیدا میکنند و امید است با این جلسات و تلاش خودشان در پایان این دوره شوراها کارنامه ی متفاوتی رقم بخورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز