رئیس کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان خبر داد:

برگزاری اولین دوره مسابقات بازی های رایانه ای ویژه معلولین و دانش آموزان

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۹:۳۸:۰۶
کد خبر: ۵۸۸۶۷۱
برگزاری اولین دوره مسابقات بازی های رایانه ای ویژه معلولین و دانش آموزان
اولین دوره مسابقات بازی های رایانه ای ویژه مراکز فرهنگی استان اصفهان از ساعت ۹صبح امروز آغاز شد.

به گزارش برنا از اصفهان،رئیس کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در نشست خبری ویژه این مسابقات گفت: این مسابقات برای اولین بار در استان اصفهان و با همکاری موسسه فرهنگی بقیة الله برگزار می شود.

محمد مهدی کاظمی ادامه داد: اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای مراکز فرهنگی استان اصفهان را با همکاری بنیاد فرهنگی بقیه‌الله اصفهان و با حضور ۹۰ شرکت‌کننده در دو رشته FIFA ۲۰۱۷ و PES ۲۰۱۷ آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌های اصحاب رسانه استان اصفهان خاطر نشان کرد: سومین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای اصحاب رسانه استان اصفهان با همکاری انجمن خبرنگاران، ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی اواخر مرداد یا اوایل شهریورماه در دو گروه بانوان و آقایان برگزارمی شود.

رئیس کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان اضافه کرد:از دیگر برنامه های کمیته برگزاری اولین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای ویژه معلولین و برگزاری مسابقات جایزه بزرگ در شهریورماه، نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانش‌آموزی در آبان ماه و همچنین نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی در آذرماه است.

کاظمی تصریح کرد:حضور سید محمد منصوری مشاور استاندار اصفهان در امور معلولین در کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک استان اصفهان، سبب شد تا برای اولین دوره مسابقات رایانه ای ویژه معلولین برنامه ریزی کرده و در شهریور ماه این رقابت ها را برگزار نماییم.

وی با اشاره به  تنها داور بین المللی بازی‌های رایانه ای در اصفهان یادآور شد: نخستین دوره داوری ورزش‌های الکترونیک با مدرسی آقای بابایی تنها داور بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای که اهل اصفهان است  به زودی برگزار می‌شود.

مسئول کمیته بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان با اشاره به افتخارات ملی و جهانی ورزشکاران اصفهانی در این رشته تاکید کرد: حضور در جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری است که از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه امسال با حضور ۲۲ کشور خارجی در اصفهان برگزار می‌شود از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این کمیته است.

با اشاره به اینکه وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی تولید بازی های رایانه ای نظارت بر محتوی و کیفیت بازی ها است تاکید کرد: وظیفه برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی بر عهده وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها و هیات های ورزشی است و کمیته بازی ها و ورزش های الکترونیک هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان بنا بر این وظیفه مسابقات متعددی را برگزار کرده و برنامه های زیادی برای آینده دارد.

وی ادامه داد: با تلاش وپیگیری های مسئولان جهانی انجمن بازی‌های رایانه‌ای و با تأیید شورای المپیک آسیایی، بازی ها و ورزش های الکترونیک به عنوان ورزش رسمی شناخته شد و قرار است این رشته به صورت نمایشی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شرکت داده شود. که البته با توجه به قوانین مدال بازی‌های رایانه‌ای در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه نمی‌شود و در دوره بعدی یعنی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین ورزشکاران این رشته به صورت رسمی به دنبال کسب مدال خواهند بود.

شایان ذکر است که رقابت ها از ساعت ۹ صبح در رشته فیفا آغاز شده و از ساعت یک بعد از ظهر در رشته پی اس ادامه می یابد و  کامپیوتر مجید اسپانسر مسابقات جام ولایت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز