رییس دانشگاه صنعتی اصفهان:

امروزه دانشگاه ها به بلوغ رسیده اند

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۱۴:۵۷:۳۶
کد خبر: ۵۹۰۴۰۹
امروزه دانشگاه ها به بلوغ رسیده اند
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: امروزه دانشگاه ها به یک بلوغ رسیده اند که باید طرح های بزرگ و کلان را برای پیشرفت کشور ارائه کنند در همین راستا حوزه های محیط زیست، نفت و گاز و آب در دستور کار دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفت.

به گزارش برنا از اصفهان، سید محمود مدرس هاشمی در نشست مبادله قرارداد طرح های پژوهشی شهرداری اصفهان در زمینه محیط زیست و انرژی با دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و هنر با بیان اینکه امسال چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی است اظهار کرد: در رتبه بندی های متعدد بی ۱۰۶ دانشگاه مطرح دنیا، ۹ دانشگاه کشور انتخاب شدند که دانشگاه صنعتی رتبه اول را  در بین آنها را کسب کرده است.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه ها به یک بلوغ رسیده اند که باید طرح های بزرگ و کلان را برای پیشرفت کشور ارائه کنند در همین راستا حوزه های محیط زیست، نفت و گاز و آب در دستور کار دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: به خاطر نیاز موجود کشور و توانمندی این دانشگاه در دانشکده عمران و منابع طبیعی با توجه به پتانسیل خوبی که داشت گروه محیط زیست و ارتباط با صنعت تشکیل شد که به طرح های خوبی رسیدیم که در حال نتیجه است.

وی با تاکید براینکه دیگر توسعه صنعتی شهرها به روش سنتی ممکن نیست، افزود: باید نگاه جدیدی به شهر و استان داشته باشیم و از حوزه نظری خارجه شده و به حوزه های عملیاتی برسیم.

مدرس هاشمی با اشاره به اینکه کریدور علم و فناوری در اصفهان کلید خورده است، گفت: از این پس توسعه استان بر مبنای علم و فناوری خواهد بود و اصفهان جایگاه افراد فناور، نوآور و خلاق خواهد بود و در این میان مدیریت شهری می تواند ایفاکننده نقش مهمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پروژهایی که امروز از قرارداد آن ها رونمایی شد از این دست است و باید اقداماتی این چنینی استمرار داشته باشد و تبعات آن در زندگی مردم ملموس باشد.

نشست مبادله تبادل قراردادهای پژوهشی بین شهرداری اصفهان و دانشگاه های صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر به منظور منشا یابی و سهم بندی ذرات معلق هوا و اولویت بندی کانون های مولد آنها در شهر اصفهان، تعیین سهم آلاینده در آلودگی گازی جو پایین و تهیه سیاه آلاینده های گازی کلان شهر اصفهان و مطالعات تدوین ضوابط طراحی پایدار و اقلیمی ساختمان های شهر اصفهان( مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر از قبیل انرژی خورشیدی و ...) شامگاه امشب با حضور مسوولان استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز