رییس دانشگاه اصفهان:

از ظرفیت دانشگاها بیشتر استفاده شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۱۵:۰۱:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۴۱۴
از ظرفیت دانشگاها بیشتر استفاده شود
رییس دانشگاه اصفهان گفت: نگاه شهرداری اصفهان در زمینه حل مسائل و مشکلات شهری نگاهی علمی است، ضمن اینکه بهتر است از ظرفیت دانشگاهها در این میان بیشتر استفاده شود.

به گزارش برنا از اصفهان،  دکتر هوشنگ طالبی در  نشست مبادله قرارداد طرح های پژوهشی محیط زیست بین شهرداری اصفهان با دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان و هنر اظهار کرد: نگاه شهرداری اصفهان نگاهی علمی به مسائل و مشکلات شهری است.

وی افزود: نتایج مطالعات متعدد و بررسی های علمی در جهان نشان می دهد، با دید پژوهشی می توان موانع و مشکلات را برطرف کرد.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات محیط زیستی علاوه بر مشکلات سلامتی و انسانی مشکلات اقتصادی بسیاری هم در پی دارد، افزود: در این میان مشکلات انسانی اهییت بیشتری دارد چراکه با جان انسان در ارتباط است و پیشگیری از آلودگی مهم است.

وی افزود: با کاهش حتی یک درصد سوخت و آلاینده می توان جان دهها انسان را نجات داد. از این رو اهمیت طرح های پیشگیری دو چندان نمود پیدا می کند.

طالب با تاکید بر اینکه مشکلات الاینده ها و مشکلات بیماری که در پی دارد موجب تحمیل هزینه های بسیاری می شو، افزود: این مسائل هزینه اقتصادی بیشتری نسبت به تحقیقات در بر خواهد داشت.

وی همچنین افزود: در حال حاضر بهتر است بتوانیم منشا بیماری ها را خشک کنیم و تنها راه این مشکل، شناسایی منشا و پیشگیری از آن است که در این سه طرح کاملا به وضوح به این موضوع اهمیت داده شده است.

وی یادآور شد: با کمک شهرداری و دانشگاه ها می توان به سازمان محیط زیست کمک بزرگی کرد ، به گونه ای که با کمک این طرح ها دست محیط زیست بازتر می شود.

طالبی تاکید کرد: نقش دانشگاه ها باید بیشتر شود چراکه کمک بزرگی به دستگاههای اجرایی هستند و باتوجه به اینکه در استان دانشگاه های مطرح وجود دارد ک با ظرفیت و پتانسیل بالایی دارند این امر نمود بیشتری دارد.

نشست مبادله تبادل قراردادهای پژوهشی بین شهرداری اصفهان و دانشگاه های صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر به منظور منشا یابی و سهم بندی ذرات معلق هوا و اولویت بندی کانون های مولد آنها در شهر اصفهان، تعیین سهم آلاینده در آلودگی گازی جو پایین و تهیه سیاه آلاینده های گازی کلان شهر اصفهان و مطالعات تدوین ضوابط طراحی پایدار و اقلیمی ساختمان های شهر اصفهان( مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر از قبیل انرژی خورشیدی و ...) شامگاه امشب با حضور مسوولان استان برگزار شد.

 

 

نظر شما