مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در کارگروه میراث فرهنگی شهرستان بوئین و میاندشت عنوان کرد:

ثبت ملی ۱۰ اثر تاریخی در شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان سال ۱۳۹۶

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۱۴:۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۹۱۴۵۲
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین و میاندشت خطاب به فرماندار و سایر مسئولین شهرستان عنوان کرد: در راستای حمایت از میراث فرهنگی شهرستان 10 اثر تاریخی شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان سال 1396 به ثبت ملی می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین و میاندشت با حضور فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل، شهرام امیری مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل و همچنین با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان در محل فرمانداری بوئین و میاندشت برگزار شد.

در این نشست فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خطاب به اعضای کارگروه میراث فرهنگی شهرستان بوئین و میاندشت با ایراد سخنانی عنوان کرد: منطقه فریدن بزرگ (شامل شهرستانهای: فریدن، فریدونشهر،چادگان و بوئین و میاندشت) دارای جاذبه های بی نظیر تاریخی و بویژه طبیعی است که با همدلی و مساعدت مردم و مسئولین این منطقه می توان گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین راه کارهای توسعه این منطقه بزرگ رونق داد.

او ادامه داد و افزود: در منطقه فریدن بزرگ و بویژه شهرستان بوئین و میاندشت محوطه های باستانی منحصر به فردی کشف شده بگونه ائی که این شهرستان با شناسائی 50 محوطه باستانی دارای رتبه دوم در کل استان اصفهان می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با گلایه از پائین بودن تعداد ثبت ملی آثار در این شهرستان تاکید کرد: یکی از مهمترین شاخصه های ارتقاء میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان افزایش تعداد آثار ثبتی این شهرستان می باشد، لکن متاسفانه در دهه های گذشته تنها دو اثر در این شهرستان به ثبت رسیده. با این وصف با برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال 1396 تعداد 10 اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی خواهد رسید.

اله یاری همچنین در ادامه این نشست تاکید کرد: ایجاد تحرک جدی جهت حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج صنایع دستی و توسعه گردشگری شهرستان را در دستور کار خود قرار داده ایم. با این وصف با ایجاد تحرک جدی امیدواریم به زودی شاهد ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان به اداره باشیم.

از دیگر برنامه های سفر مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان به شهرستان بوئین و میاندشت بازدید از جاذبه های گردشگری و آثار در حال مرمت این شهرستان بویژه قلعه تاریخی تخماقلو در شهرستان می باشد که پس از 50 سال برای اولین بار با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد ریال مرمت آن آغاز شده است.

این قلعه تاریخی یکی از منحصر به فرد ترین قلعه های روستائی منطقه غرب استان اصفهان می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز