تجلیل رییس اتاق بازرگانی اصفهان از بانوان کارآفرین ؛

برای حضورفعال بانوان در فعالیت های اقتصادی جنگیدیم

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۱۰:۴۶:۵۸
کد خبر: ۵۹۱۷۵۲
برای حضورفعال بانوان در فعالیت های اقتصادی جنگیدیم
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در گذشته ای نه چندان دور، عده ای برای حضور فعال بانوان در تصمیم‌گیری ها و سیاست‌گزاری های اقتصادی مقاومت می کردند و معتقد بودند، حضور آنها سرعت پیشرفت تیم‌های اقتصادی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رییس اتاق بازرگانی اصفهان در دومین آیین "شهر فیروزه‌ای با دختران توانا" که به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و به همت شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور شهردار، اعضای شورای شهر،مدیران سازمان ها و ارگان های دولتی،روسای تشکل های مردم نهاد و جمع کثیری از فعالان اقتصادی و دختران موفق اصفهانی برگزار شد ؛ با اشاره به تلاش های شورای عالی بانوان گفت: برای تغییر نگاه به حضور زنان در فعالیت های اقتصادی، با بسیاری از سلیقه ها و نظرات مخالف جنگیدیم، اما امروز همه مخالفان اذعان می کنند که نگاه و فکر اتاق بازرگانی اصفهان برای توانمندسازی بانوان کارآفرین، بسیار مفید و موثر بوده است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: این تغییر نگاه نه تنها در استان اصفهان که در کل کشور اتفاق افتاده است و اتاق‌های بازرگانی  خواستاراستفاده و بهره مندی از این مدل موفق در بخش بانوان و جوانان هستند.

وی تاکید کرد: در گذشته ای نه چندان دور، عده ای برای حضور فعال بانوان در تصمیم‌گیری ها و سیاست‌گزاری های اقتصادی مقاومت می کردند و معتقد بودند، حضور بانوان از سرعت پیشرفت تیم‌های اقتصادی کم می‌کند، اما اتاق بازرگانی اصفهان ثابت کرد که این تفکر غلط است و امروز شیرینی نتیجه این فکر و اندیشه را احساس می‌کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در حاشیه نشست با رییس جمهور یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، همسرش پرسید، چرا زن‌های ایرانی نمی‌توانند در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور داشته باشند؟

من پاسخ دادم ،کجای دنیا می‌توانید زنانی پیدا کنید که در نبرد هشت ساله جهانی علیه یک ملت اینگونه مقاومت کنند؟کجای دنیا زنانی همانند مادر شهیدان خودسیانی وجود دارد که وقتی پیکر دو جوان شهید خود را همزمان تشییع می‌کند بگوید، تابوت دو پسرم را به یکدیگر بچسبانید و به همه بگویید که همان طور که با هم به دنیا آمدند، امروز نیز خود هر دو را به خدا می‌سپارم.در کجای دنیا زنانی مانند زنان خرمشهر می‌توانید پیدا کنید که از شرافت خود اینگونه دفاع کنند؟

سهل‌آبادی ادامه داد: یکی از موضوع‌های مورد سوال در افکار عمومی دنیا نسبت به ایران ، آزادی ها و زمینه های فعالیت های زنان است در حالی که بیش از٥٠ درصد از زنان و دختران ما در مدارس و دانشگاه ها، بیمارستان هاو کارخانه  شاغل هستند و حضور آن‌ها در محیط‌های کسب و کار کمترین حاشیه را ایجاد می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه افزود: یکی از افتخارات ما این است که از مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای گرفتیم که در کمیسیون‌های تخصصی، ٣٠درصد کرسی ها به خانم‌ها اختصاص داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت های اتاق اصفهان در حوزه های بین المللی گفت: به همت واحد امور بین الملل و با مشارکت شورای عالی جوانان، شورای عالی بانوان و مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (spx) ، پروژه مشارکت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان به همراه پروژه های ارائه شده توسط اتاق های بازرگانی کشورهای انگلستان، برزیل و هندوستان به مرحله نهایی رقابت اتاق های جهان در سیدنی استرالیا راه یافت و امیدوارم در مرحله نهایی نیز به رتبه اول این مسابقه دست یابیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز