رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مردم به خرید کالاهای بی کیفیت وارداتی روی آورده‌اند

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۴:۵۸:۲۷
کد خبر: ۵۹۳۰۲۳
مردم به خرید کالاهای بی کیفیت وارداتی روی آورده‌اند
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه طبقه متوسط به پایین در شرایطی قرار گرفته که به لحاظ سطح درآمدی با مشکل مواجه است، گفت: به دلیل اینکه کالای ایرانی با قیمت بالا تولید می شود، قدرت خرید آن وجود ندارد و مردم به کالاهای بی کیفیت وارداتی رو آورده‌اند. این بر هم خوردگی تعادل عرضه و تقاضا مساله ساز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، غلامحسین شافعی در نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع اتاق های بازرگانی مشهد و اصفهان اظهار کرد: کارنامه اقتصادیاصفهان در کشور یک شاخص و فرصت است و امیدواریم این نشست ها و همفکری ها ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال گفت: در بازه زمانی بین سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ ، ٥ میلیون و ۹۰۰ هزار شغل  بامحوریت بخش صنعت در کشورایجاد شد در حالی که در مقطع ۵ ساله از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ وضعیت کاملا برعکس شد و اقتصاد کشور به قهقرایی تاریخی رفت و بیشترین صدمه را نیز بخش صنعت دید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بر هم خوردن موازنه عرضه و تقاضا بیان کرد: بر هم خوردن این موازنه اتفاق مهمی که رخ داده و به آن توجه نمی شود، . در ۱۰ سال گذشته طبقه متوسط در کشور شکسته شده است. بخشی از طبقه متوسط به طبقه بالاتر و بخش زیادی به طبقات پایین سقوط کرده‌اند. طبقات بالای کشور هم  معمولا از کالای داخلی استفاده نمی کنند واین عدم مصرف روز به روز تولید داخل را ضعیف تر خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز