استاندار اصفهان اعلام کرد:

در عرضه گوشت قرمز مشکلی وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۲:۲۸:۵۰
کد خبر: ۵۹۳۸۴۹
در عرضه گوشت قرمز مشکلی وجود ندارد
دکتر رسول زرگرپور با بیان اینکه در عرضه گوشت قرمز مشکلی وجود ندارد ، اظهارداشت: باید برخورد دستگاه های نظارتی با متخلفان تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان، اظهارداشت: براساس گزارش این کمیسیون در ۴ ماه ابتدای سال ۹۶، ۷ هزار فقره پرونده رسیدگی و ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده مختومه اعلام شده است و کاهش ۲۸ درصدی تخلفات نسبت به مشابه سال گذشته دیده می شود.

استانداراصفهان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در سازمان میوه و تره بار استان اشاره کرد و افزود: براساس گزارش اعلام شده ۲۸ غرفه بدون پروانه ی کسب فعالیت می کنند که باید اخذ مجوز و پروانه ی این غرفه ها پیگیری شود.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه باید با دلالان و واسطه ها در بنگاه های میوه و تره بار برخورد شود، افزود: سازمان میوه و تره بار باید به افرادی که کارت نظام صنفی کشاورزی دارند مجوز فروش سبزیجات بدهد و در غیر این صورت باید با واسطه ها برخورد لازم صورت گیرد زیرا در این زمینه این سازمان پاسخگو می باشد.

زرگرپور به سورتینگ و بسته بندی میوه و تره بار اشاره کرد و افزود: ۴۰ هکتار زمین برای این اقدام آماده شده و در حال حاضر مقدمات برای ایجاد مرکز سورت و بسته بندی فراهم شده است و آماده واگذاری به سرمایه گذار می باشد.

استانداراصفهان در خصوص علل افزایش قیمت گوشت قرمز، اظهارداشت: در خصوص عرضه ی گوشت قرمز مشکلی وجود ندارد ولی افزایش قیمت با تدابیر اندیشیده شده سازگار نیست که باید بررسی لازم از سوی کارشناسان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز به میزان مورد نیاز در بازار وجود دارد، افزود: باید برخورد دستگاه های نظارتی با متخلفان تشدید شود.

رسول زرگرپور به لزوم واردات گوشت قرمز برای تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: باید همکاری بیشتری با فروشگاه های بزرگ برای توزیع گوشت های وارداتی صورت گیرد و با طراحی شبکه ی توزیع و قرار گیری این فروشگاه ها در این شبکه قیمت ها کنترل شود.

زرگرپور تاکید کرد: طراحی توزیع شبکه ای باید با کمک تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی و اصناف صورت گیرد و فروشگاههای بزرگ عهده دار توزیع شبکه ای و تنظیم بازار برخی از اقلام باشند.

استانداراصفهان خواستار پیگیری مجوز واردات مستقیم گوشت قرمز از کشورهای مبدأ به اصفهان شد و افزود: باید فرهنگسازی در خصوص مصرف گوشت قرمز منجمد نیز صورت گیرد.

زرگرپور با اشاره به نحوه ی انتخاب میوه در بازارهای روز کوثر گفت: موضوع عدم حق انتخاب مردم در خرید میوه در بازارهای روز کوثر باید مورد بررسی قرار گیرد و در کمیته ای اختلاف قیمت میوه با انتخاب خریداران و با انتخاب فروشنده بررسی شود و برای تصمیم گیری در جلسه ی آتی ارائه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز