مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

ناگزیر از روی آوردن به فناوری های نوین هستیم

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۱۲:۲۸:۰۷
کد خبر: ۵۹۶۹۷۳
ناگزیر از روی آوردن به فناوری های نوین هستیم
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: برای اینکه بتوانیم خودمان را با شرایط روز تطبیق دهیم ناگذیر از روی اوردن به فناوری های نوین هستیم.

به گزارش برنا از اصفهان؛ آتشپاد بهزاد بزرگزاد در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری با بیان اینکه نمایشگاه بسیار خوبی در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: در سازمان آتش نشانی در صورتی که قصد داشته باشیم همچنان به صورت سنتی عمل کنیم محکوم به فنا هستیم.

وی با بیان اینکه باید خود را فناوری های نوین همگام سازیم؛ تصریح کرد: در سالهای نه چندان دور ساختمانها یک یا دوطبقه و عمدتا از خشت و گل بود که در مواقع بروز حادثه و آتش سوزی کار چندان سختی برای آتش نشانان وجود نداشت این در حالیست که امروزه با ساختمان های بالای 10 طبقه با سازه های بتن آرمه و یا فلزی مواجه هستیم که کار را برای آتش نشانان بسیار مشکل کرده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان آتش نشانی و سایر دستگاه های کشور باید با فناوری های روز آشنا شده تا بتوانند شرایط ایده آل را برای خود فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی اصفهان  به فناوری های نوین مجهز شده است ؛تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور سیستمی الکترونیکی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان طراحی شده که به تابلوهای هوشمند اعلام حریق نصب و رله می شود و می تواند به راحتی به ستاد فرماندهی اعلام کرده و منجر به کاهش زمان رسیدن به حریق می شود.

بزرگزاد با تاکید بر اینکه این تکنولوژی ها تاثیرات عمده ای بر فرآیند حریق برای ما ایجاد می کند ؛ افزود: هم اکنون عمودپروازهایی به نام باهر در سازمان آتش نشانی رونمایی شده که به طور کامل منطبق با فناوری های روز است و می تواند کمک بسیاری در شناسایی محل آتش سوزی و نوع مواد مشتعل به ما داشته باشد.

وی بابیان اینکه فناوری به کمک آتش نشانی آمده است اضافه کرد: آتش نشانان باید به علوم و فنون نوین آشنا باشند هم اکنون دو سوم از کارکنان آتش نشان شهرداری اصفهان تحصیلات مرتبط دانشگاهی با شغل خود دارند.

وی بیان داشت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی تاثیرات عمده ای روی ایمنی و امنیت مردم می تواند داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز