برگزاری هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کاشان

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۴:۳۴:۱۲
کد خبر: ۵۹۸۰۳۸
برگزاری هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کاشان
هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کاشان با موضوع برنامه های هفته ازدواج در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کاشان با موضوع برنامه های هفته ازدواج و حضور معاون امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در روز یکشنبه 15/5/96 در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد.

در این جلسهسلامیان زاده با برشمردن اهمیت موضوع جوانان و خصوصا ازدواج جوانان از ادارات و دستگاه های مرتبط درخواست همت و اهمیت بیشتر برای این موضوع نمود . سلامیان زاده در بخش دیگری از سخنان خود از ریاست این ستاد به جهت توجه ویژه به این ستاد و امور مرتبط آن تقدیر و تشکر کرد و گفت : هرگونه تغییر وضعیت در این موضوع مستلزم همدلی و همسویی تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط دانست و خواستار اهتمام جدی تر به آن شد

در ادامه زیبایی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: بحث ستاد های ساماندهی به جد از طریق وزارت کشور پیگیری می شود که توجه بیشتر فرمانداران را می طلبد

متاسفانه علی رغم تشکیل جلسات متنوع در حوزه های مختلف و ارائه مصوبات خوب در اجرا ضعیف عمل می شود که مصوبات اگر اجرایی هم بشود به صورت کامل اجرا نمی شود

وی افزود :کمیته های مختلف در بحث جوانان داریم که یکی از آنها کمیته ازدواج است که باید کارگروه هایی در این کمیته ایجاد شود. خوشبختانه از 9 درصد ارزش افزوده یک درصد به ورزش و جوانان اختصاص می یابد که 27 صدم درصد آن به حوزه جوانان اختصاص می یابد که از این مبلغ 50% در بخش ازدواج و اشتغال جوانان است که رقم بالایی است.بانک مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید در خصوص ازدواج و اشتغال جوانان ملزم به ارائه تسهیلات می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :کاشان جزو 5 شهرستان اولویت دار ساخت خانه جوان جهت سمن ها است که منتظر اعطای زمین از سوی فرمانداری هستیم.

در هفت حوزه 84 سمن ثبت شده در استان داریم و امسال 120 سمن در انتظار ثبت مراجعه کرده اند که در این خصوص در کاشان کم کار شده در حالی که در شهرستان آران و بیدگل 60 سمن در انتظار ثبت می باشد.

اعتبارات خوبی در قالب طرح ها به سمن ها اختصاص پیدا می کند که از دو میلیون تا بالای 10 میلیون تومان به طرحی که از طریق وزارت خانه تایید می شود اختصاص می یابد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان کسانی که از سال 1396 فارغ التحصیل می شوند و در بنگاه های اقتصادی و تولیدی مشغول به کار می شوند از طریق وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استانها معرفی می شوند و برای یک سال بیمه شده و ماهیانه 300 هزار تومان دریافت می کنند.

تشکیل مجمع خیرین ازدواج در دستور کار است که ساماندهی کرده و مشکلات را رفع کند.در بحث ازدواج سریعاً بحث اشتغال و مسکن مطرح می شود.

در بخش دیگری از این جلسه هنرمند مشاور امور جوانان فرماندارشهرستان کاشان گفت : ما در کاشان خیرین ازدواج زیادی داریم و فعالیت خوبی دارندکه می توانیم آنها را ساماندهی کنیم

وی افزود : همچنین در کاشان 90 سمن فعال داریم که اگر یک همت 20 درصدی داشته باشند و با خودشان طرح ارائه دهندمی توان در خصوص ثبت آنها اقدام کرد.

سپس ساغرچی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن سازشهرستان کاشان در بیان اهداف و عملکرد انجمن خیرین مسکن ساز شهرستان کاشان گفت : این انجمن 6 تا 7 سال است فعالیت دارد و حدود 900 مسکن مقاوم و ارزان قیمت ساخته شده که 70 درصد آن تحویل زوج های جوان شده است.

اولویت این واگذاری ها با افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و انجمن حمایت از زندان است و حداکثر قیمت 800 هزار تومان واگذار شده که قیمت واقعی بالای 2 میلیون تومان است.

شایان ذکر است که در این جلسه موضوعاتی همچون تشکیل کمیته کاهش طلاق و افزایش ازدواج در مسئولیت بهزیستی، ترویج و توسعه فرهنگ ازدواج اسلامی از طریق جامعه روحانیت ، تقدیر از نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان حضرت آیت ا... نمازی که در باب فرهنگ ازدواج اسلامی و همچنین موضوع پر اهمیت خانواده درخطبه های نماز جمعه و کلاسهای تدریس خود به آن پرداخته است ، برگزاری جشنواره و نمایشگاه هفته ازدواج و برگزاری کلاس های آموزش های قبل از ازدواج پایگاه های آمادگی سنجی ازدواج و لزوم صدور گواهی نامه ای که در دفتر خانه قابل ثبت باشد پرداخته شد

از مصوبات جلسه میتوان به برگزاری جشنواره و نمایشگاه ازدواج – پویش هفته بدون طلاق (عدم ثبت و انجام طلاق در هفته ازدواج) – بازدید زوجین جوان به صورت رایگان از ابنیه تاریخی و بلیط رایگاه سینماو تئاتر – برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مجردین، زوجین و خانواده های زوج های جوان اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز