در دیدار رییس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با وزیر صنعت سوریه، تاکید شد؛

اعلام آمادگی دو کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۱۳:۵۳:۴۲
کد خبر: ۶۰۲۴۸۶
اعلام آمادگی دو کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی
سهل آبادی گفت: یک توافق نانوشته بین ایران و سوریه وجود دارد. هرگز نباید اجازه داد کشورهایی که در تخریب سوریه نقش داشتند، در بازسازی آن حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران که برای حضور و بازدید از پنجاه ونهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق و همچنین تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور برای دومین بار در سال جاری به سوریه سفر نموده است؛ در حاشیه این بازدید بااحمد الحمو، وزیرصنعت، محمد سامرخلیل، وزیر اقتصاد، محمد غسان القلاع، رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی ، جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی و بازرگان این کشور دیدار و گفتگو نمود.

بنا به این گزارش سهل‌آبادی در دیدار با وزیر صنعت سوریه با تشریح ظرفیت‌ها و امکانات صنایع ایران در فولاد،پتروشیمی، نساجی، صنایع ساختمانی ،کاشی، آجر ،شیرآلات،سنگ‌های تزئینی و صنایع فلزی گفت:

درسفر یک ماه پیش، آمادگی همکاری صنایع ایران را به نخست وزیر سوریه اعلام کردم و توافق نمودیم با تاسیس شرکت های ایرانی -سوری فعالیت های تجاری آغاز گردد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: ما برای بازسازی صنایع، تامین مواد اولیه کارخانه ها، پروژه های پیمانکاری  آموزش‌های تخصصی ویژه  تکنسین‌ها و مهارت‌‌آموزی کارگران، ارائه خدمات فنی و مهندسی، خرید کالاهای باکیفیت سوریه و تبادل هیات‌های تجاری آماده هستیم.

وی افزود: علاقه ایرانیان به سوریه کاملا مشهود است.  زوار بسیاری برای تشرف به حرمین مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به این کشور سفر کرده اند وهمان طورکه شما مارا در جنگ تحمیلی تنها نگذاشتید درجنگ امروز نیز ما به مردم و دولت ثابت کردیم که ایرانی‌ها پشتیبان آنان بوده و همیشه خواهند بود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من یک توافق نانوشته بین این دو ملت وجود دارد و هرگز نباید اجازه دادکسانی که در تخریب سوریه نقش داشتند، در بازسازی آن حضور داشته باشند. وی با اشاره به وجود قرابت های مذهبی، اقتصادی و فرهنگی دو ملت،تاکید کرد:باوجود دشمنان و دوستان مشترک، ایران و سوریه باید دست به دست هم بدهند و در حل مشکلات اقدام کنند و همچنین با برپایی نمایشگاه های متعدد و نزدیک تر شدن ارتباطات، شناخت بیشتری بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به وجود آورند.

سهل آبادی در پایان سخنان خود از مذاکره با محمد شریعتمداری وزیرصنعت پیشنهادی دولت دوازدهم خبرداد و افزود: درجلسه‌ با شریعتمداری درباره گسترش تبادلات تجاری با کشور سوریه به تبادل نظر پرداختیم و به نقطه نظرات مشترک مناسبی دست یافتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز