سومین جشنواره انگور روستای حسن رباط

جشنواره های روستائی راهکار توسعه گردشگری روستائی

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۲:۵۴:۴۸
کد خبر: ۶۱۳۳۴۸
جشنواره های روستائی راهکار توسعه گردشگری روستائی
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سومین جشنواره سالانه گردشگری روستای حسن رباط گفت: امیدواریم تا با برپائی این گونه جشنواره ها بتوان توسعه گردشگری روستائی را در راستای حفاظت از خرده فرهنگها در روستاها و همچنین تقویت اقتصاد روستاها محقق سازیم.

به گزارش برنا از اصفهان، روز گذشته جمعه 24 شهریور سومین جشنواره سالانه گردشگری روستای حسن رباط و میمه در مرکز استان اصفهان با عنوان جشنواره انگور با حضور رسول زرگرپور استاندار، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان، مسئولین شهرستان و همچنین خیل گسترده گردشگران و علاقه مندان به فرهنگ روستائی برگزار شد.

فریدون الله یاری خاطرنشان کرد : جشنواره انگور روستای حسن رباط برای سومین سال پیاپی است که باحضور گسترده مردم و با همکاری صمیمانه مسئولین شهرستان شاهین شهر و میمه و روستای حسن رباط و همچنین باحمایت اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار می گردد.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان مبنی بر گسترش متوازن گردشگری در پهنه استان، بنا داریم تا با حمایت از گردشگری روستائی، مردم خونگرم ، صمیمی و میهمان نواز روستاها را نیز در توسعه گردشگری سهیم گردانیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره بر لزوم توسعه گردشگری روستائی و نقش آن در توسعه اقتصادی روستاها تاکید کرد: امیدواریم تا با برپائی این گونه جشنواره ها بتوان توسعه گردشگری روستائی را در راستای حفاظت از خرده فرهنگها در روستاها و همچنین تقویت اقتصاد روستاها محقق سازیم

جشنواره گردشگری انگور روستای حسن رباط امسال به عنوان سومین سال پیاپی در روستای حسن رباط از بخش میمه شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه نیز تاکید کرد: این جشنواره ضمن برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، مردم روستای حسن رباط و همچنین مردم بخش میمه در 20 غرفه به عرضه محصولات صنایع دستی و محصولات کشاورزی و باغی و همچنین غذاهای سنتی منطقه پرداختند.

جواد چهراضی افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه در مرکز استان اصفهان واقع شده و دارای 50 اثر تاریخی است که به ثبت ملی رسیده است، همچنین دو قنات تاریخی مزد آباد و وزوان نیز در این شهرستان در تابستان سال 1395 به ثبت جهانی رسید.

وی یادآور شد: تا کنون 13 رویداد و آداب و رسوم مردم شهرستان نیز در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز