تاکید استاندار اصفهان بر رفع محرومیت و توسعه ی شهرستان های غرب استان

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۰:۵۹:۳۷
کد خبر: ۶۲۲۸۴۸
تاکید استاندار اصفهان بر رفع محرومیت و توسعه ی شهرستان های غرب استان
دکتر رسول زرگرپور در سومین جلسه ی بررسی مسائل و مشکلات فریدن بزرگ در ۵ ماه اخیر، با بررسی مسائل و مشکلات این منطقه در بخش های کشاورزی و صنعت، بر رفع محرومیت و توسعه ی شهرستان های غرب استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی بررسی مسائل و مشکلات فریدن بزرگ، که با حضور فرمانداران چهار شهرستان بوئین میاندشت، فریدون شهر، فریدن و چادگان و مسئولین مربوطه برگزار گردید، اظهارداشت: طی ۵ ماه گذشته سه جلسه در خصوص رفع محرومیت و توسعه ی شهرستان های غرب استان برگزار گردید و در جلسات شورای برنامه ریزی استان چندین بار تاکید شد که غرب اصفهان در برخی از بخشها مغفول مانده است و باید به آن پرداخته شود.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم توسعه ی کشت گیاهان دارویی در این مناطق اظهارداشت: طرح توسعه ی گیاهان دارویی و گیاهان معطر طی یکماه آینده آماده خواهد شود و در هر شهرستان زمین آماده کشت، نوع کشت و تسهیلات و معافیت هایی که در این رابطه ایجاد می شود برای سرمایه گذاران ارائه خواهد شد و جهادکشاورزی حمایت صد درصدی از این طرح خواهد داشت.

رسول زرگرپور با بیان اینکه برای ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع کوچک آمادگی اعطای هرگونه مجوز در غرب استان وجود دارد، افزود: آمادگی برای اعطای مجوز این صنایع چه در قالب شهرک های موجود و چه ایجاد شهرک صنعتی جدید و همچنین در نواحی صنعتی روستایی وجود دارد.

زرگرپور به خط راه آهن اصفهان- الیگودرز- ازنا اشاره کرد و اظهارداشت: باید پیگیری های لازم به صورت جدی در تهران صورت گیرد که کارگاه هایی که در استان های دیگر فعال شده در استان اصفهان نیز فعال گردد.

وی با اشاره به شهرک صنعتی داران، افزود: شرکت شهرک های صنعتی امتیازات بسیار ویژه ای برای سرمایه گذاران و فعال شدن این شهرک در نظر گرفته است و باید سرمایه گذاران از این امکانات حداکثر استفاده را داشته باشند.

استاندار اصفهان بر لزوم برگزاری همایش جذب سرمایه گذاری در غرب استان در منطقه ی فریدن بزرگ تاکید کرد و افزود: شرکت شهرک های صنعتی برنامه ریزی، تدوین طرحهای سرمایه گذاری و برگزاری این همایش را بر عهده خواهد داشت و باید این امر از سوی مسئولان مربوطه و فرمانداران پیگیری شود.

زرگرپور به مشکلات شهرک صنعتی فریدون شهر اشاره کرد و افزود: مسائل مربوط به زونبندی و دیوار کشی صورت گرفته است و اگر مشکلات مربوط به معارضین برطرف شود امکان توسعه ی این شهرک تا دو برابر وجود خواهد داشت.

استانداراصفهان با اشاره به اعتبارات لازم برای بازسازی زندان فریدون شهر، اظهارداشت: تلاش خواهد شد که اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین گردد و مشکلات این بخش نیز برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز