انحلال تیم فوتبال بانوان آینده سازان

سرنوشت شوم برای تیم قهرمان

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۳:۵۲:۵۵
کد خبر: ۶۲۳۰۱۱
سرنوشت شوم برای تیم قهرمان
تیم فوتبال آینده سازان میهن نجف آباد که فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال بانوان به عنوان قهرمانی دست یافت، بدون اسپانسر و حامی مالی منحل شد.

خبر تلخی است. باوجود تکراری بودن خبر در سال های اخیر، اما طعم تلخش همه وجود مخاطب را در بر می گیرد. به ویژه بانوان که از شنیدن آن به یک یأس عمیق دچار می شوند. انحلال تیم قهرمان فصل گذشته فوتبال بانوان برای هر مخاطبی ناراحت کننده است. اینکه قهرمان شوی و بعد در انبوه بی توجهی ها به گوشه ای رانده شوی دردناک و غیر قابل باور است.

مدیرعامل تیم فوتبال بانوان آینده سازان شب گذشته خبر از انحلال تیمش داد. آنهم به دلیل اینکه حامی مالی تیم اعلام کرده در حال حاضر شرایط حمایت از تیم را ندارد.سعید موحدی خاطرنشان کرد: گروه هزار دستان که قرار بود حامی مالی تیم آینده سازان در فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان باشد، قادر به حمایت تیم در شرایط فعلی نیست و شاید در آینده از این تیم حمایت کند.

نوش دارو بعد از مرگ سهراب به چه کار می آیند؟ وقتی تیم متلاشی می شود و بازیکنانش سرخورده و ناامید به دنبال راهی برای حضور در عرصه حرفه ای فوتبال هستند، وعده و وعید برای آینده چه سودی دارد؟

در حالیکه بدهی باشگاه های بزرگ ورزشی کشور از مرز 100 میلیارد تومان عبور کرده، تیم آینده سازان به دلیل نداشتن بودجه 200میلیون تومانی منحل می شود. چقدر ساده، موفقیت های بزرگ را در حوزه بانوان با مبالغ کم به حراج می گذاریم و سرمایه های ورزشی مان را که می توانند الگوی بخش قابل توجهی از جامعه به ویژه جامعه بانوان باشند را بدون آینده ای روشن، وسط زمین و هوا رها می کنیم.

تیم فوتبال بانوان آینده سازان  که سال گذشته با قهرمان لیگ برتر شد، هشت بازیکن ملی پوش و بهترین دروازه بان را دارد و امروز به دلیل نداشتن حامی مالی باید با این همه سرمایه از میدان رقابت ها کنار برود.

فدراسیون فوتبال کشورمان سال هاست با حضور سیاسیون و افراد نظامی از مسیر حرفه ای فاصله گرفته و مرتب بر مشکلات این رشته پرطرفدار افزوده است. ولی این اتفاق  را می توان ناخوشایندترین اتفاق ورزشی قلمداد کرد. اینکه تیم قهرمان منحل شود.

خیلی از دوستداران فوتبال بارها شاهد سقوط تیم های قهرمان به دسته های پایین تر بوده اند، اما کمتر کسی به یاد دارد که تیم قهرمان به دلیل نداشتن تمکن مالی و اسپانسر از گردونه رقابت ها حذف شود. آن هم درست یک روز مانده به قرعه کشی لیگ برتر فوتبال بانوان.

بدتر از همه اینکه بیش از یک دهه است که در استان صنعتی اصفهان، شاهد انحلال تیم های ورزشی بانوان به دلیل کمبود بودجه هستیم و از آن سو تیم های فوتبال با وجود فراز و نشیب های فراوان و کمترین خروجی مالی ، تمام بودجه ها را می بلعند و استوار و برقرار به مسیر خود ادامه می دهند. حتی اگر به رتبه یازدهم و چهاردهم هم سقوط کنند، مدیریت و هواداران برای خروج از این وضعیت بازهم به صرف هزینه فکر می کنند.

انگار بخت خانم ها در ورزش مثل خیلی از ابعاد دیگر زندگی اجتماعی شان بلند نیست. عده زیادی را به ورزشگاه راه نمی دهند و عده دیگر را با وجود تمام شایستگی که در رشته های مختلف ورزشی دارند خانه نشین می کنند.

این چه سرنوشت شومی است که برای ورزش بانوان اندیشیده اند؟

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز