لزوم تهیه امکانات برای رشد و بالندگی کودکان در شهر اصفهان

کودکان سرمایه های بزرگ جامعه

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۵:۵۵:۴۲
کد خبر: ۶۲۳۱۰۰
کودکان سرمایه های بزرگ جامعه
شهردار اصفهان گفت: کودکان باید در فضای امن، سالم و شهری با هوای پاک زندگی کنند لذا باید تمام مسئولان امکانات لازم را برای بالندگی این سرمایه ها فراهم کنند.

به گزارش برنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار مدیر کل بهزیستی و جمعی از کودکان شهر که به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار شد اظهار کرد:کودکان سرمایه های بزرگ برای جامعه آینده کشور هستند لذا باید تمام مسئولان امکانات لازم را برای رشد این سرمایه ها فراهم کنند.

وی خطاب به کودکان گفت: شما در آینده کلید دار و سکاندار شهر و مملکت هستید.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا از کودکان به عنوان آینده‌سازان نام برده می‌شود و از میان آن‌ها رئیس جمهور،شهرداران و نمایندگان شورا و مجلس برگزیده می شوند.

شهردار اصفهان با تاکید بر تقویت هوش هیجانی کودکان ادامه داد:در مهد کودک ها شخصیت کودکان شکل می گیرد بنابراین نقش مربیان در این زمینه بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره اینکه وقوع دو جنگ جهانی در دنیا و وارد شدن آسیب به کودکان در طی جنگ ها بیان کرد: به همین دلیل سازمان ملل متحد در قالب انجمن حمایت از کودکان چارچوبی برای حمایت و دفاع از کودکان فراهم نمود تا اقداماتی برای حفظ و نگهداری و حمایت از کودکان انجام شود.

نوروزی اضافه کرد: کنوانسیون های متعدد و میثاق نامه هایی برای حقوق کودکان در دولت ها به امضا رسیده و ایران نیز در سال 72 نیز به این میثاق نامه پیوسته است.

وی با بیان این که کودکان باید در فضای امن، سالم و شهری با هوای پاک زندگی کنند بیان کرد: کودکان بایستی در شهری شاداب به دور از افسردگی رشد و پرورش یابند تا زمینه بالندگی و شکوفایی آنها فراهم شود.

شهردار اصفهان توصیه کرد: نباید تکنولوژی ها و فن آوری های جدید، آینده کودکان را به مخاطره بیاندازد چرا که در حال حاضر آسیب ها و خطرات متعددی کودکان را تهدید می کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دکتر نوروزی به عنوان شهردار اصفهان تصریح کرد: برای رشد کودکان شهر نیاز به سیاستگذاری و برنامه ریزی های مدون و قابل عملیاتی داریم.

سعید صادقی به برنامه این اداره کل برای معرفی اصفهان بعنوان شهر دوستدار کودک اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان در تلاش است تا به همراه نهادهای دیگر از جمله شهرداری در قالب مشاوره، برنامه‌ریزی، همکاری و همیاری خدمات و برنامه‌ریزی‌های بهتری را برای احقاق حقوق کودکان انجام دهد.

وی تاکید کرد: کودکان نیاز به فضاهای امن، حمل و نقل و هوای پاک و سالم، و فضا های تفریحی دارند و حتی کودکان کار و حاشیه شهر نیز باید از این فضا ها بهره ببرند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: شهرداری مناطق می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه‌های فرهنگ ترافیک، حقوق شهروندی، مبانی دینی و آموزه‌های ملی و مذهبی، پیشگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و فرزند پروری کلاس های آموزشی برگزار کنند چراکه استعداد دریافت آموزش‌ توسط کودکان بسیار بالاست.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر لزوم اختصاص گوشه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های هر ارگان به کودکان بیان داشت: ضروری است تا همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بخشی از فعالیت‌های خود را در راستای حمایت از حقوق کودکان اختصاص دهند.

گفتنی است؛ این دیدار صمیمانه با قرائت دسته جمعی سوره حمد و خواندن سرود جمهوری اسلامی توسط کودکان حاضر شروع شد. در ادامه 5 کودک به نمایندگی کودکان شهر اصفهان خواسته ها و مطالبات خود را از شهردار از جمله نیاز به هوای پاک، جاری شدن آب در زاینده رود، ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری برای کودکان و ایجاد پارک های امن و سالم در سطح شهر بیان کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز