اولین جلسه شورای پژوهش و فناوری شهرستان کاشان برگزار شد

کاشان نیازمند تاسیس پارک علم و و فناوری

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۳:۲۴:۳۱
کد خبر: ۶۲۳۴۵۹
کاشان نیازمند تاسیس پارک علم و و فناوری
فرماندار کاشان در اولین جلسه شورای پژوهش و فناوری شهرستان کاشان اظهار کرد: این شورا باهدف ساماندهی امر پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف شهرستان ایجادشده و لازم است تمامی طرح‌ها در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه این شورا مصوب شود.

به گزارش برنا از اصفهان،اولین جلسه شورای پژوهش و فناوری شهرستان کاشان با حضور اعضای این شورا در محل دفتر معاون استاندار و فرماندار تشکیل شد.

حمیدرضا مؤمنیان  رئیس شورای پژوهش و فناوری شهرستان کاشان گفت: وظایف این شورا بررسی و ارائه پیشنهاد در تدوین و به‌روزرسانی سند آمایش علم و فناوری، برنامه‌ریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت میان‌مدت و بلندمدت پژوهش و فناوری شهرستان بر اساس سند آمایش مصوب، نحوه نظارت بر فعالیت‌های علمی و فناوری در چارچوب مصوبات شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، تدوین برنامه‌های حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، تدوین‌ سازوکارهای همسویی بین اهداف و سیاست‌های شهرستان در زمینه پژوهش و فناوری با اهداف و سیاست‌های ملی و استانی هست.

فرماندار از مهم‌ترین اهداف این شورا در منطقه را بررسی و تنظیم اولویت‌های اصلی و ضروری پژوهش در شهرستان، بومی‌سازی کارآفرینی و تحقق دانشگاه کارآفرین، تقویت حمایت از صنایع زودبازده، ارائه مدل مطلوب و بومی برندهای کاشان، توجه به رویکرد نهادی منطقه‌ای از طریق پژوهش و بررسی چالش‌های صنایع منطقه در حوزه‌های مختلف اعلام نمود.

وی افزود: جلوگیری از تکرار پژوهش‌های مشابه، علمی و کاربردی بودن طرح‌ها، جهت‌گیری کلی برای طرح‌های آموزشی و پژوهشی و حمایت از پروژه‌های پژوهشی و فناورانه از دیگر اهداف این کارگروه است.

مؤمنیان بر کاربردی بودن پژوهش‌ها تأکید کرد و گفت: این پژوهش‌ها باید بتوانند مشکلی از مشکلات شهرستان را برطرف کنند.

فرماندار بر ایجاد بانک اطلاعاتی از پژوهش‌های شهرستان تأکید کرد و گفت: در شهرستان باید بر اساس سند آمایش علم و فناوری در کشور و استان کارکنیم.

وی بابیان اینکه بودجه حوزه پژوهش در دستگاه‌ها ناکافی است افزود: دستگاه‌های پژوهشی مانند دانشگاه‌ها که اعتبار و یا ردیف در حوزه پژوهش دارند باید بیشتر به امر تحقیق و پژوهش توجه داشته باشند و همچنین از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کنند.

معاون استاندار اصفهان ضمن تأکید بر ضرورت تأسیس پارک علم و فناوری در شهرستان افزود: این پارک در راستای حمایت از شرکت‌های فناوری کمک‌های قابل‌توجهی به این شرکت‌ها خواهد داشت.

مؤمنیان در ادامه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان کاشان تاکنون گام‌های خوبی در زمینه تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان برداشته‌اند.

در این جلسه دستگاه‌های مختلف شهرستان در خصوص وسایل آموزشی و پژوهشی و فناوری نظرات و پیشنهاد‌ها خود را عنوان و همچنین برخی از آنان نیز در این خصوص عملکرد دستگاه مربوطه خود را تشریح کردند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز