فرمانده انتظامی استان اصفهان:

چشم انداز پلیس اصفهان، برپایی جشن سالی بدون تصادفات فوتی است

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۱۵:۲۵:۵۶
کد خبر: ۶۲۳۵۷۲
چشم انداز پلیس اصفهان، برپایی جشن سالی بدون تصادفات فوتی است
فرمانده انتظامی استان با تقدیر از تلاش های راهوران محله در کاهش تلفات راه های روستایی گفت: پلیس اصفهان چشم اندازی برای خود ترسیم کرده تا ان شاءالله به عنوان اولین استان، سالی که در آن هیچ تصادف فوتی در جاده های روستایی رخ ندهد را جشن بگیرد.

به گزارش برنا از اصفهان ، سردار مهدی معصوم بیگی در همایش راهوران محله و تجلیل از نمونه های ترافیکی که به مناسبت هفته ناجا و با حضور مدیران اداره راه و شهرسازی ، استانداری و سایر دستگاه های دولتی برگزار شد گفت : امنیت ما یک امنیت مردم پایه است و با مشارکت حداکثری مردم در تولید نظم وامنیت می توان روز به روز آن را ارتقاء داد.

وی افزود: در حوزه جاده ها و تصادفات جاده ای مردم هستند که می توانند به پلیس کمک کنند و با رعایت قوانین و مقررات آمار وقوع تصادفات جاده ای و فوتی را در شهرها و روستاها کاهش دهند.

این مقام انتظامی بیان داشت : سازمان یک روستا از سه رکن اساسی شامل "مردم" ،"شوراها" و "دهیاران" تشکیل شده که در کنار یکدیگر در حوزه امنیت و انضباط بخشی، به نحو مطلوبی در کنار پلیس ایفای نقش کرده و  به دنبال هدف مشترکی که همان امنیت پایدار و مورد رضایت همگانی است، هستند.

معصوم بیگی ادامه داد: دهیاران روستاها جایگاه قانونی دارند و دارای اختیارات قانونی نیز هستند، به عبارتی قوه اجرایی مردم و حاکمیت روستا می باشد .

وی بیان داشت : خواسته های مردم توسط دهیاران برآورده و محقق می شود و این عزیزان وظایف شهرداری ها را انجام می دهند و در نبود دیگر دستگاه های حاکمیتی ، عالی ترین فرد در حوزه امنیتی و ارتباط سریع مردم با مراجع امنیتی و قانونی هستند .

این مقام ارشد انتظامی نفش دهیاران روستا را نقشی بی بدیل و ممتاز دانست و گفت : استان اصفهان روستاهای زیادی دارد و بخش قابل توجهی از جاده های این استان جاده های روستایی است که روزانه رفت و آمد زیادی در این جاده ها صورت می گیرد.

وی بیان داشت : تصادفات فوتی جاده های روستایی استان اصفهان از 90 نفر در سال گذشته به 18 نفر کاهش یافته که این مهم حاصل تلاش همگان است و امیدوارم در سال های آینده حتی یک نفر هم نداشته باشیم.

معصوم بیگی اظهار داشت : تصادفات جاده ای خسارات جبران ناپذیری برای فرد و خانواده دارد که با نهادینه شدن فرهنگ شد آمدی می توان از وقوع آنها جلوگیری و این دغدغه اساسی و جدی را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار کشته های ناشی از تصادفات در کشور ما آمار بالا و نگران کننده ای است تصریح کرد: با رعایت قوانین ، مشارکت مردمی و همکاری همه دستگاه های دولتی می توان از وقوع حوادث تلخ جاده ای جلوگیری کنیم .

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان ضمن تقدیر از همه مسئولان حاضر در این همایش اظهار داشت : امیدوارم با تلاش همه دستگاه ها و مردم، جشنی را بگیریم که در جاده های استان شاهد هیچ گونه تصادف فوتی نباشیم و این هدف با همکاری و جدیت همکاران بنده و مردم قابل دسترس است و ان شاءاله به عنوان اولین استان، جشن استان بدون تصادف فوتی را با اهتمام و جدیت همگانی برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز