مدیر کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد:

ساماندهی کیفی گردشگری کویر مرنجاب

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۳:۲۹:۱۷
کد خبر: ۶۲۴۹۰۸
ساماندهی کیفی گردشگری کویر مرنجاب
مدیر کل میراث فرهنگی استان، در چهارمین نشست کمیته ساماندهی گردشگری کویر مرنجاب که با حضور اعضاء برگزار شد تاکید کرد: ساماندهی و ارتقاء کیفی گردشگری کویر مرنجاب اولویت اول اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، چهارمین کمیته ساماندهی گردشگری کویر مرنجاب با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان، اعضاء کمیته و بهره برداران کاروانسرای مرنجاب برگزار گردید.

در این نشست فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان به عنوان متولی صنعت گردشگری استان موظف به نظارت بر کلیه فعالیتهای گردشگری در کویر مرنجاب می باشد.

او تاکید کرد: با توجه به فعالیتهای ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان ها و فعالیت اداره کل و مدیران ادارات میراث فرهنگی شهرستانها به عنوان دبیر اجرائی این ستاد، انتظار می رود تمامی نهادهای عضو این ستاد در راستای توسعه گردشگری پایدار این منطقه به یاری میراث فرهنگی بشتابند و میراث فرهنگی نیز شرایط را برای فعالیتهای سایر نهادها فراهم سازد.

الله یاری در زمینه ساماندهی گردشگری کویر مرنجاب ضمن تشکر از همکاری تمامی نهادهای اداری شهرستان به ویژه فرماندار آران و بیدگل تاکید کرد: هم اینک جهت ساماندهی کیفی گردشگری، در این منطقه 3 اولویت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته که عبارتند از : 1- لزوم بررسی دائمی کیفیت خدمات رسانی به گردشگران اعم از خدمات اقامتی، رفاهی، پزشکی و امنیتی در طول مسیر و لزوم یافتن جایگزین های مناسب جهت خدمات رسانی به گردشگران در مسیر کویر در فصل های مختلف سفر که هم اینک بیش از هر زمان دیگر این نیاز احساس می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان درباره سایر اولویتهای اداره کل تاکید کرد: لزوم تدوین طرح جامع میراث فرهنگی و گردشگری در منطقه کویر مرنجاب و همچنین تعیین مرجع مشخص جهت بررسی طرح جامع کویر مرنجاب پس از تدوین در حوزه های تاریخی، زیست محیطی و گردشگری و برنامه ریزی جهت ایجاد زیر ساختهای گردشگری در کویر مرنجاب از دیگر اولویتهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است.

با توجه به آغاز فصل دوم گردشگری استان اصفهان، در پایان این نشست مقرر گردید در طی هفته جاری با برگزاری نشست ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان آران و بیدگل، با حضور معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، طرح خدمات رسانی به گردشگران به ویژه خارجی در فصل جاری مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در جهت خدمات رسانی به گردشگران و استاندارد سازی خدمات سفر ویژه گردشگران تبئین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز